Hai awak :)

Friday, May 25, 2012

25 MEI 2012

Assalamualaikum,

fuh berhabuk dah blog ni,
aku dpt rasakan habuk2 tu melekat dkat tgn ni...
alhamdulillah, exam mid year dah tamat,
tp budak2 f5 aspurie gaya macam SPM dah habis je,
balik skolah terus serbu surat khabar,
paling tk boleh bla ada yg serbu komik... *hehe... aku le tuww*
komik yg aku baca tajuknya "ibuku robotku sayang"
cerita tentang ibu robot,
sedih ceritanya, aku leleh baca,
nak sambung tidur kejap lpas baca pun tak boleh sbb hidung tersumbat... kui kui kui XD

habis2 exam esoknya klas 5 abu bakar ditugaskan untuk persediaan hari guru..
set up mcm2, penat...

#cehh... padahal tak buat apa sgt pun...

main main dgn sugar glider milik ustazah syariah punya...
aaaa.... comel sungguh... smpai naik atas kepala, syg btol binatang tu kat aku... hahaha!

dan tibalah hari esok, hari nilah, sambutan hari guru peringkat sekolah,
bila dgr cikgu2 nyanyi lagu tema hari guru tahun ni,
perasaan sedih tiba2 dtg, ntah aura dri siapa pun tak tahulah,
aku rasa sedih, sbb aku tahu, tahun nilah tahun terakhir aku sambut hari guru macam ni,
lepas ni takde dah, ada ke sambutan hari pensyarah...?
kalau ada pun ada ke nak sambut satu dewan pakai tema tema tertentu,
bila aku rasa mcm ni, aura aku pun berjangkit dgn org sebelah, sama2 nak sedih,

tahun ni bnyk persembahan, 11 persembahan semuanya, so takde anugerah untuk guru guru,
termasuklah dgn persembahan drpd bekas pelajar sekolah,
punya terkejut, oleh sbb aku duduk betul2 dpan pintu belakang tu, *ruang tak muatlah pulak*
pusing2 je ramainya ex-students 18 dtg,
drpd batch yg aku tak prnh jumpa pun dtg jgk,
yg dah nampak mcm ayah org pun ada,
punyalah bising kat blakang tu, aku nak tgok persembahan pun ganggu jiwa je,
kalau boleh nak je sruh syasya sruh diaorg perlahan sikit ckpnya,
takpe, sabar jelah, dah lama tak jumpa kawanlah kan,
ntah aku nnti agaknya lagi bising kott..

persembahan daripada guru2,
persembahan nasyid, dikir barat, sketsa, tayangan,
paling terkejut,
video drpd KISAS,
budak2 18 ramai kat sana,
tu depa buat video tu... aku dapat lihat anis dgn poyonya dlm video tu tgh shoot goal netball tu, >,<
hatiku menjerit kecil..

#ecceyyhh ayat...

aku sndri terharu, sgt terharu, walaupun aku bukan cikgu2...
sampailah ke penghujung program tu...
last2 berlari2 cari cikgu2 yg mengajar kelas 5 abu bakar,
nak bagi kad yg kiteorg buat secara berjemaah,
sekejap org ni sesat, sekejap org ni dihalang oleh budak2 yg sgt ramai..
adoii... pening kepala, lagi2 nk cari izzah yg boleh kata tiba2 halimunan...
dgn hadiah yang ma bagi kat aku suruh bagi kat cikgu,
ma yg smangat nak bagi hadiah kat cikgu, dua beg besar pulak tu,
mlm sbelum sambutan tu dtg asrama sbb nk bgi hadiah,
hahaha...
nasib baik ada kawan2 nak tlong bawkkan,
balik2, tdur kat surau asrama, smpailah pukul 5, lama tuu...
pnat punya pasal, dan sampailah abah dtg ambil pkul 5.30...
barang2 mcm org nak pindah je, abah ltak dlm bonet penuh, tak muat, kena sambung ltak kat tmpat duduk,
fuh... penatnya taip....

apa apa pun,

SELAMAT HARI GURU kepada semua guru guru yang telah banyak berkorban tenaga untuk mendidik kami semua... TERIMA KASIH CIKGU :)





Sekian, terima kasih :)

No comments:

Post a Comment