Hai awak :)

Friday, June 21, 2013


Assalamualaikum :)

Alhamdulillah, hampir sebulan dah duduk KMS. Tak tahulah dah sebulan ke belum. Duduk sini tak ingat hari, tarikh pun.

Macam biasalah. Pagi bangun, mandi, siap2. Still, aku org paling last dlm bilik yang akan keluar pergi kelas. Tapi tak bermaksud aku lambat. Sampai je 10 minit sebelum kelas mula. Kelas dah mula bising. Sikit sikit suara org tu org ni keluar. Mentor mentee td, bising jgk. Pun tak tahu kenapa aku pun boleh join angkatan2 yg gelak2 tnpa sbb td.

Baju asrama aku pakai tu. Haha, baju asrama yg ala2 warna bendera selangor tu, baju koko KMS pun warna sama. Merah kuning. Hampir sama. Kalau keluar KMS pakai baju tu pun agaknya pak guard tak sedar. Sepesen je.

Semalam dah melantak maggi secara berjemaah dgn roomate. Kumpul tgh2 bilik, makan. Borak2. Tu yang takde mood nak study tu. Dengan kak ally call lagi. Last2 terus tidur. Lab report pulak mcm buat susahkan hidup je. Sbb lab reportlah, masa yg sepatutnya org lain baca buku bio sbb ada kuiz, aku masih lagi terkulat- kulat tak tahu nak buat pre- lab and lab report bio. Call org tu, call org ni, lab report chemist, phy lg. 2 pg baru tidur. Esoknya time kuliah bio tk dgr lecture kat depan. Bukak buku bio, study. Tp study last minit mana nak masuk. Burn dah markah bio.

Done. Aku tak tahu nak cerita apa lagi dah. Bila cerita benda2 mcm ni. Ingatan kat 18 tu masih lagi kuat. Selalu jugak imbas balik gmbr2 kat 18 dulu. Masuk2 bilik, tgok katil, cadar pink 18. Tgok locker, tshirt 18 cantik digantung. Setiap hari aku akan berhadapan dgn tulisan 18. Lebih2 lagi bila pandang katil sendiri. Dari situ, aku mula bkk gmbr2 kngn kat 18. Rindu. Tipu tak rindu.

Betullah. Kadang2 tu rasa mcm taknak dewasa. Nak duduk sekolah menengah je. Taknak besar2. Mcm Farah ckp, ada betulnya jgk. Tp, siapalah kita nak tetapkan segalanya. Hanya manusia biasa.



Sekian, terima kasih :)

No comments:

Post a Comment