Hai awak :)

Saturday, July 7, 2012

motor kepeh kepeh


Hari jumaat, hari untuk pulang ke rumah, :)
aku tak tahu aku patut gembira ke tak,
first time tahun ni balik awal lah jugak,

tapi bukan abah yang ambil,
yus yang hantar pergi CIAST,
lepas solat jumaat, tunggu jalan lengang...
kali pertama naik motor...
yus dah ada lesen,
tahniah yus, budak2 lelaki pun nmpk mcm ada yg tercabar...
hihi...
advance pulak yus ni, kecik2 macam dia tu pun dah ada lesen motor...
mata2 org2 tua kat rumah dpan sekolah tu pun asyik pndg2 je...
tak kurang jugak ada yg tny, dah ada lesen ke belum...
ada jugak makcik2 yg tk percaya dia form 5,
ada jugak pakcik2 yg sengih2 pandang kiteorg...
mungkin pandang aku sbb aku nak naik motor pun tak reti, pakai helmet tak reti, nasib trun motor reti...
mcm org jakun... semua yus yg tolong...

tulah, aku ingt lagi, ni bukanlah kali pertama aku naik motor, kali kedua, first naik masa darjah 1 dulu,
kat kmpung, mana ingt, tu pun abah bawak motor kapcai yg bunyi dia kepeh kepeh...     (-_______-")
helmet pun tak pakai, yelah, dlm kmpung, kalau jln pun mcm kura2 baik tak pyh pakai helmet...

yus bawak, laju lah jugak,
rasa kepala mcm nak melayang je, tambah helmet yg berat tu,

#bagi org mcm akulah... 

yus yus :)
bonggol pun dia tk perasan, terlompat2 aku kat belakang,

apa2pun, terima kasih yus...
sanggup hantar...
big smile for you :)))

beli di CIAST, ada pameran Skill Malaysia :)
#aku ingtkan dia nak bagi hadiah kat aku lpas dia buat...
yelah, pakai baju sekolah lagi, mana tahu dia kesian....
rupa2nya dia sebut nama aku... buat malu je...
dah speaker 24 jam memekak... mana tak dgr...
nasib baik aku tak tarik balik duit...
kalau tak nyorok bawah mejalah aku...

pergi sana ada budak2 kab 18, masuk pertandingan band nyanyi2 tu... nyanyi lagu Najwa Latif- kosong...
haih... org yg nmpk lemah kat skolah pun, bila keluar nmpk stail, dgn gitar yg dibawa, kalau kat sekolah selalu kena marah, tp kat luar, nmpk lain... nmpk lagi matang...



Sekian, terima kasih :)

2 comments:

  1. rindu gler aq kt yus.. suro dye bwk aq plak.. apa mcm?? ade bran?? larat x?? haha.. alia bwk aq pun nak terbalik motor tu.. ble kte nak pndai bwak motor ea nadiah.. yus bwk motor sape..

    ReplyDelete
  2. motor family dialah... dia belum ada motor lagi

    ReplyDelete