Hai awak :)

Thursday, November 8, 2012

Fasa Pertama Kemerdekaan *sejarah tajuk baru 2020*

Assalamualaikum....

lagi sekali... aku menjejakkan kaki ke rumah.... ntah yg ke berapa kali...
abang pun dah pelik kenapa time2 SPM pun balik...
amboi banggg... tak kasi adik balik nmpk....
tak kisahlah...
adik kau jugak...

SPM SPM....
ISNIN/ 5 NOV 2012...
kertas BM....
punyalah bnyk mcj spot soalan aku dpt...
hah.. ambik kau... tak mengena pun... nasib baik aku ni xdelah nk percaya 100%... kalau tak mmg la~~
benda pun dah lpas....
tawakal dan tinggal doa je skarang...
tp paling tak boleh lupa... aku asyik tersenyum je bila tringat balik aku buat karangan cerita berdasarkan peribahasa 'air dicincang takkan putus'....
sbbnya....
aku buat cerita 'kabhi kushi kabhi gam'.... tp ada ubah sikit2lah... baru tgok 2 minggu lepas... hahaha....
rupa2nya tgok tv pun boleh buat karangan XD....
pukul 10 mlm - 2 pg cite tu kat tv2...
aku harap sgt org yg tanda kertas aku tu minat cite2 hindustan...
nnti bila dia tanda kertas aku dia akan ckp....

"eh!! ni cite kabhi kushi kabhi gamlah!!"

lalu dia pun dgn suka hatinya (walaupun cerita tu sedih) menanda kertas aku dgn seronoknya....
dan harap2 keputusannya pun seronoklah... AMIN...

SELASA/ 6 NOV 2012
kertas BI...
lagi cerita aku buat...
suprise birthday party konon untuk aku...
masuk2 sekolah awal tahun je dah ada org buat suprise kat aku.... cikgu2 pun bersubahat buat suprise tu...
berangan je~~ tk prnah ada org buat suprise untuk aku... awal sgt aku keluar ke dunia ni... tu sbb tkde org ingt birthday aku... awal sgt... so essay tu mcm luahan hati aku berbentuk ceritalah... kihkihkih....

RABU/ 7 NOV 2012
SEJARAH tuuuuuuuuuu......
mmglah ramalan drpd penggubal soalan....
siap cikgu umumkan pagi2 time berkumpul lagi....
tgok2, habis je kertas 2 sejarah... cikgu dah tunggu2 kat luar....
cikgu pun trkjut dgn soalan thun ni...
sbb biasanya apa ckgu ramal adalah masuk...
ada yg dah mngis dah... Salisa pun... lisa~ jgn mngis.... doa dan tawakal....
aku dah janji dgn diri aku tak nk ngis kalau tak dpat jwb atau tak dpt result yg aku impikan...
sbb aku tahu, itulah yg terbaik aku boleh buat...
Allah ada rancangannya yg lagi baik untuk kita nanti...
skrg tinggal doa kpd Allah...

KHAMIS/ 8 NOV 2012
MATH....
happy birthday nurul :)
ntahlah.... aku tak tahu nk kata apa...
aku suka jwb math ni....
tp aku ni jenis buat latihan math terus tgok jwpn lpas buat...
so aku pun kurang keyakinan dgn jwpn aku td... so aku pun ckp susah...
semoga takde yg careless lah tadi.... hrap2 mcm tulah....
aku kan mmg cuai sikit..... sikit ke bnyk ke tak tahulah...
cuai sgt sampai dompet hilang... siap buat pengumuman oleh kerani sekolah dkt bilik siar raya lagi....
malu kott... cikgu ramli pun satu... buli aku pulak...
tak pasal2 femes nama aku satu sekolah...
ahhhh... semua cikgu ramli pnya pasal.... melutut-lutut aku merayu dkat dia...
haih... sabo jelah..

ISNIN 19 NOV 2012
PENDIDIKAN SYARIAH ISLAM
aku suka....
tp mcm umpama masuk telinga kanan keluar telinga kirilah...
bukannya nak terus melekat...
kena paku dulu kot kat kepala....

hari hari seterusnya....
semoga aku dpat melakukan dgn tenang, tepat dan benar sehingga akhirnya mencapai keputusan yang cemerlang....
aku tak minta lebih pun sbnrnya....
apa yg aku minta.... ma dgn abah gembira dgn result aku....

"Ya Allah... perancanganMU adalah perancangan yg terhebat di seluruh alam semesta ini, jika apabila aku sudah berjaya nanti, aku akan menjadi seorang yang lupa diri dan lupa asal usulku, maka kau berilah apa yang terbaik buat diriku asalkan aku tidak jauh daripadaMU"

Amin....



Sekian, terima kasih :)

No comments:

Post a Comment