Hai awak :)

Wednesday, June 6, 2012

Perfume


Assalamualaikum :)

post kali ini, aku ingin memohon seribu kemaafan kepada pelajar2 cemerlang (Amin..) kelas 5 Abu Bakar atas satu peristiwa yg tak tahulah dah tersebar ke hidung ataupun belum.... muehehe... :B

tak silap aku, last day exam hari rabu hari tu, exam Bio paper 3 tak silap

nak ckp pun malu... tak nak ckp rasa tak tenteram... takut2 org TU fikir apa pulak...
ceritanya mcm ni... dgr elok2 ye nek nak cerita~

beberapa minit sahaja lagi peperiksaan Bio 3 bermula, aku terbau sesuatu yang sangat aku kenal baunya itu... masa tu semua dah duduk diam2 dah kat atas kerusi masing2.. tunggu cikgu bagi kertas... lalu aku pandang sekeliling aku,

#maklumlah... tmpat aku mmg ditakdirkan belakang sekali dan tgh2 dan di bawah kipas... mmg strategik punya tmpatlah tu untuk usha2 org yg dah leleh tidur atas meja tu... org yg tgh berlakon spontan menunjukkan gaya betapa tak tahunya jawapan soalan tu... org yg mangat menulis barmaksud tahunya jawapan tu...mmg semua tu aku nmpklah... *kecuali org yg kentut snyap2.. hahaha!*
siapa yg pakai perfume yang baunya mcm tu... bau yg mmg sgt sgt aku kenal.... dan aku pun bermonolog~ *eceyhhhh...*
"siapa pulak hamba Allah yg pakai perfume time nak exam ni~"
dan tiba tiba...



jeng...














jeng......













jeng....







hihi :)... saja je.... oklah, kite straight to the point je...
sbnrnya baru aku teringat aku ada bawa one drop perfume.. tahu?? alaa.. yg btol kecik keneot tu... aku letak dlam poket baju... mungkin terlalu exited nak jwb bio sgt sampai aku tak perasan aku terduduk atas perfume tu... kaca botol tu taklah kukuh sgt rasanya... so pecahlah ia, dan mengeluarkan bau yg sangat kuat sampai aku pun rasa mcm nak pengsan... satu botol tu... baru guna sikit pulak tu...

#itu tak bermakna aku berat ye ;)


aku  tak tahu mcm mana benda ni boleh terjadi dalam keadaan aku tak perasan...
dalam keadaan aku dah perasan mungkin hanya penutup terbuka kot... sbb masa tu baunya takdelah kuat sgt... then bila aku selup je poket aku...

#selup eh?? ayat apa ya sesuai... celup??? masukkan tgn....??? seluk??? hmmmmm....... ha!
raba!

aku rasa sakit... aku tersentuh kaca... barulah aku tahu perfume aku pecah... mmg basahlah poket... bila aku dah gelabah.. aku tunjuk perfume yg dah pecah tu dkat syakila kat sebelah... barulah aku tahu syakila tak boleh bau perfume kuat sgt... dah nama pun perfume sebotol tumpah mmg bergabunglah baunya.. aku yg paling dkat dgn baunya pun dah tak tahan... sakit kepala... syakila dah keluarkan tissue dia letak kat hidung... siap sumbat tepi tudung buat ala2 berpurdah...

sbnarnya, aku jarang ltak perfume dlm poket, biasanya ltak dlm pensilbox... muehehe... jarang guna.. tu sbb ltak dlm pencilbox... lagipun kan.. mengikut kajian aku... boleh buat minyak wangi emergency jugak... hidup kita di asrama bnyk duduk kat bilik prep... kalau terasa malas nak mandi pakailah minyak wangi... lebih2 lagi time sabtu ahad... confirm org akan fikir kita dah mandi.. hahaha... bijak tak aku.... ;D

pagi tu, aku tergesa2 nak mkn pagi... so apa2 je benda bawah bantal aku ambil masuk poket... salah satunya perfume tu lah...
jadi bila benda dah jadi, aku tak boleh elakkan... masa tu jugak aku rasa nak pergi basuh baju.. hehe... masa tu jugak aku rasa nk pergi tndas... tp aku fikir, kalau aku jalan ke depan untuk minta izin cikgu, bau tu akan lebih merebak... aku takut sangat... aku takut... kalau boleh masa tu jugak aku nak buat pengumuman ckp pasal bnda ni... tp tak berani pulak sbb periksa... aku rasa aku dah ganggu ramai org... lebih2 lagi syakila... aku dpat rasakan dia tak boleh fokus semasa exam tu... sbb aku rasa apa yg dia rasa... aku jugak tak boleh fokus... satu kerana baunya yg kuat, keduanya kerana aku terlalu risaukan keadaan syakila... setiap kali lepas aku tulis satu2 satu jwpn, aku akan pandang dia.... MAAF Syakila... maaf sgt2...

dan maaf juga kepada semua... sesiapa yg terbau tu dan ganggu korang... aku mntak maaf... aku tak minta pun perkara ni berlaku... siapa yg khusyuk sgt tu mmg tak baulah... dan saat paling aku takut bila miss thana sruhlah sorang hamba Allah ni kutipkan kertas tu... hailaaaa~ teacher teacher... selalunya tak pun sruh org kutip, selalu past2 je ke depan... ni suruh org pulak... mmg... aku rasa mcm jantung berhenti... kaca jatuh terhempas.. *ceehhh....* rasa mcam nk jadi naruto lari laju2 keluar dri kelas... saat2 genting tu jgk nak sruh org kutipkan... kalau sama jantina takpe jugak... at least dapat lah aku ckp "fiuuhhhh..... nasib baik...."
tapi ni tak..... aaaaaaahhhhh! hanya tuhan saja yg tahu betapa aku meronta dalam hati ni.... siap tahan nafas lagi masa org tu kutip kertas... macam bila tahan nafas boleh hilang je bau2 tu... betapa bijaknya aku...

kepada PENGUTIP KERTAS tu... minta maaflah kalau kau rasa mcm bila kutip kertas tu kat meja aku, kau ada rasa mcm....
"pehal doe pakai wangi2..."
kalau tak bau pape lagi bagus... aku dah fikir mcm2 dah masa tu... mcm2 yg aku fikir apa yg bakal kau fikir.... bukan niat aku... kalau boleh masa tu jgk aku nak terus ckp dkat kau... harap kau tak fikir bukan2... dan harap juga semua tak fikir bukan2....
segala kesalahan dan kecuaian harap dimaafi...

CERITA TAMBAHAN:

hari tu aku balik lmbat, sampai aku sorg je yg tinggal kat blok tu... mmg sengaja.... aku lari lintang pukang turun tangga... harap2 takde org lalu lalang... peliklah kalau takde org lalu lalang kan... masa nak lalu je lorong yg dkat dgn tndas lelaki tu...

#bau busuk tndas lelaki pun aku boleh sembuhkan... hihihi....

ada dua org perempuan berdialog...
"eh... bau mcm sabun lah... sabun ke syampoo mandi aku..."
"eh.. taklah... aku bau mcm minyak wangi laki tu... siapa budak tu... (nama lelaki) kot"

#lupa nama lelaki tu... hehe...

bila aku dgr je perbualan tu... aku teruslah pecut... harimau pun boleh kalah lumba dgn aku... sambil lari aku rasa bersalah sgt... tp lama2, aku tergelak jugak... ada patut minyak wangi one drop women pnya dia ckp mcm lelaki pny perfume... ntah lelaki tu guna one drop perfume mcm aku kot.... hahaha... perfume tu pun aku ambil mak aku punya.... anak2 murid ma yg bagi... tak tersentuh langsung... nah aku dan abah tolong sentuhkan... hahaha....

#masuk2 je bilik prep.... terus terdengar suara...
"bau apa ni! wangi gila"
aku pun mengakulah tu aku...
dan terdgrlah suara fatihah
"patutlah syakila ckp dia rasa nak pengsan... pasal ni rupanya...."
hahaha....

"seseorang disunatkan memakai wangi- wangian, tetapi tidaklah keterlaluan"
-sumber: salah seorang penceramah berbangsa arab- TValhijrah

Ambil pengajaran ya, jgn letak benda yg tak sepatutnya diletakkan di tmpat yg tidak sepatutnya...

Sekian, terima kasih :)

No comments:

Post a Comment