Hai awak :)

Friday, May 3, 2013

Salam 'Alaik :)


Assalamualaikum :)

Dah lama tak update blog, perabut- perabut pun dah berhabuk, fuh fuh~ *tiup2 habuk* bumbung dah bocor, air menitik- nitik, daun2 kering bnyk dah masuk ni, dinding kayu ni pun dah ada berlubang- lubang dimakan anai- anai *ketuk- ketuk paku kat papan*~
okay, bajet rumah papan je~

Alhamdulillah, masih lagi hidup di bumi Allah yg indah ini. Bersyukur ke hadrat Ilahi kerana masih lagi dhidupkan dalam nikmat Islam yang masih lagi waras *bajet nak ckp ala2 budak KISAS ckp tu tp dah lupa lirik..* Ada yang dah ternanti- nanti dah post yang seterusnya, yang minta di karang post2 hang out dengan kawan- kawan... rindu leww tuww :3 Ahakzz.. Tp sbb malas menguasai diri, malaslah nak fikir idea2 yg mencurah- curah dan tak tercurah pun kat sini.

Cerita pasal malas ni, den ada terbaca post seorang sahabat ana... ????? Jap eh den cari, tunggu jap tau...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Maaf lama tunggu.. ni dia ~


Hmmm... itulah, bila aku baca tweet dia ni, mulalah aku gelak besar kat dia, pastu fav. Punyalah kutuk2 dia, hahaha, kutuk2 mesra XD ~

"hahaha... apalah Anis ni! Rajin dalam bahasa inggeris pun tak tahu... hahaha!"

Hmmm... macam tu lah kata hati aku. Hakikatnya, aku pun mula kembang hidung. Last- last..

"haah lah, rajin dalam bahasa inggeris apa ye???? lupa plak... apa ye...???"

Dengan itu mulalah strategi Nadiah bukak google translate TT.TT

Duduk rumah jadi malas, ya... lazy T.T ma pun dok leteya' aku.. emm..... buruk jugak bahasa kedah aku ni... O.o Tapi leteya' dia lah buat aku semakin rajin sbb tknk dgr leteya' dah lepas tu :3 tak leh jadi menantu solehah ni. hahahaha.... XD okay, maaf..

Selama duduk rumah ni, macam2 benda aku dah buat yg dulunya aku dah listkan dalam kepala aku lpas SPM nak buat apa bila cuti lepas SPM. Sebenarnya bukan selepas SPM aku listkan apa aku nak buat masa cuti panjang yg selama 6 bulan ni. Masa dok tgh study2 before SPM lagi aku dah berangan nak tgok drama korealah, layan lagu2 diaorglah, tgok cita 'Vanila Coklat yg sampai sekarang tak pernah tgok pun, lesen, bergembira membawa kereta tanpa ada peneman di tepi, pusing2 satu selangor.. Hasilnya, ada yang tak buat pun, ada yang buat. Yg tak buat tu sbb pok tak bagi lah... 

Sbb dah lama sgt cuti ni, dan semua mcm dah khatam dah cerita2 online ni, walaupun tk khatam sepenuhnya lagi, aku sudah mula merasa bosan yang amat. Sampai benda yang aku tak pernah buat pun aku buat. Contohnya, menari- nari bagai nak rak dgn adik tersayang sambil ditonton oleh kedua ibu bapa yang tersayang... hmmm... ╮(╯_╰)╭"

Cakap pasal bosan pulak, aku teringat trick paling berani aku buat kat warden asrama o.0

Masa tu lepas PMR. Aku pulak tak mendaftarkan diri untuk join aktiviti2 kebajikan kat sekolah. Dah free kan. Kononnya nak buat aktiviti sendiri. Sekali semua buku dah habis baca, dah tak tahu nak buat apa. Tercongok je kat bilik prep, dorm, makan tidur makan tidur. Aku tak boleh biarkan perkara ini berterusan. Lalu aku pun jumpa ustazah Zubaidah. Masa tu aku block C.

"Ustazah, saya sakitlah ustazah.. " Muka penuh kelesuan... hahahaha!!

"Kamu sakit apa??"

"Sakit dada, bila nafas dia rasa sakit..."

Kemudiannya, dialog seterusnya dah tak ingat dah~~~ Tapi aku dapat balik haritu jugak dan menimbulkan rasa iri hati kawan2 ku. Bila balik je kenalah... 'Bertuah punya budak'. tehehehe... 
Akhirnya, perkara itu kadang2 betul2 terjadi la ni U.U
Bukan nak ckp tipu ke apa, tapi masa tu betul kot, cuma tak series je sampai org kena papah, tkdelah sampai sesak nafas ke apa ke, ngade je lebih nak balik online, wakakaka... Sorry ustazah~~ Boleh mengamuk masa tu sbb bosan sgt. Mata2 ni dah berair dah. Bila cerita kat kwn pernah hampir nangis sbb bosan, dapat gelak lah lepas tu ╮(╯_╰)╭”

Beralih kepada topik yg terhangat dan terbaru. Kebosanan aku akan berakhir pada 6 Mei 2013 ni.. hikhik :3 seronok pulak... Nanti neb nak dtg rumah, kalau diizinkan oleh pok boleh pergi jalan2 kat Space.. Malam hantar pergi rumah lisa pulok.. Esoknya dah nak start kerja. Ikut ibu dia kerja. Tiduq lah rmh dia selama 3 minggu. Macam duduk asrama. Ahad malam pergi, Jumaat petang balik rumah semula. Thanks to Salisa Sofya dan family yang membenarkan kami menginap di rumahnya. Semoga diberkati oleh Allah SWT :)
I'm done here. Nak makan.. Hanani suruh masak spaghetti. Tak makan dia siap! Sedap tak sedap sumbat jgk!
hehe, just nak ckp je, dah dua kali dah pergi Pesta Buku, hehe, saja je~ 


Sekian, terima kasih :)

No comments:

Post a Comment