Hai awak :)

Saturday, August 4, 2012

Akur Janji


Assalamualaikum :)

Khamis, 2 Ogos 2012

Majlis Akur Janji bersama Tuan Haji Ghazali,
sepatutnya kelas kiteorg kelas yg paling last sekali untuk benda ni,
dan kelas aku je... tak campur mana2 kelas lain...
tp dah ditukar atas sebab pengetua sibuk...
dan Tuan Haji nak buat perjumpaan dgn kelas kiteorg dulu...

puasa tak puasa, kiteorg bawa air sebotol, untuk bersama2 mensyifa'kan air tu...
masa tu aku baru tahu mcm mana nak syifa'kan air...

datang2 je surau, semua berdebar, takut,
yelah, pengetua nak sebut satu2 result semua org,
mana tak cuak, yg pointer 3 ke atas tu mungkin tak cuak...
tp kalau kiteorg yg pointer bawah 3 tu...
bagai nak tercabut jantung ni...

lepas je kiteorg dimotivasikan dan slepas mensyifa'kan air...
bilamana nama aku, syakila dan atiqah dipanggil,
kami duduk berhadapan dgn Tuan Haji,

"wah... ni muka2 Kolej Islam Sultan Alam Shah ni... mcm mana boleh tercampak kat SMKS18 Hebat nii??
kihkihkihkihkih :B

"Nur Nadiah 'Izz......???"
"ya saaa....."
"Izzati ye???" (agaknya Tuan Haji teragak2 kot sbb nama aku ada koma kat atas tu... huehuehue...)
"ye..."
"Nur Nadiah 'Izzati.... cukup ke kotak kat kertas SPM nanti nak tulis nama awak ni..."
"hehehe.. cukup cukup..."
"ouh cukup... saya takut tak ckup je... hahaha"

kelas: "hahahahaha...."

"kita pernah berjumpa kan sebelum ni??"
"pernah... hihihi"
"slepas jumpa saya dah ada perubahan??"
"ada, Alhamdulillah..."
"Alhamdulillah... bagus.."
(tak sangka Tuan Haji ingat aku lagi)

tangan kanan diangkat selaras dgn bahu kanan....
rotan tebal Tuan Haji diletakkan atas tgn aku...

"berapa target kamu yg kamu rasa kamu layak dpat untuk SPM nanti..."
"laaaappp......"
"yg kamu yakin kamu akan dapat, berapa???"

aku nampak rafidah dan shafirah dah tergelak, tak sabar sgt nak jwb.... mueheheheehehe...

"8A 3 B+!"
"ramai2... Aminnnn"
"Aminnnnnnnn....."
"ya Insya-Allah, 11 A+ kamu dpat nanti... Insya-Allah... dalam dunia ni tiada yg mustahil, betul tak???"
"betullll...."

-AMIN-


Sekian, terima kasih :)

3 comments:

  1. sentiasalah berharap yg terbaik daripada-Nya sehingga ke pengakhiran keputusan. seandainya keputusan yg dicita tak seperti yg diimpikan, percayalah, itulah yg terbaik untuk dirimu.Dia sentiasa ada di samping kita,Dia yg SATU, Dialah yg Maha pesona, pemilik segalanya :)

    ReplyDelete
  2. terima kasih :)
    may Allah bless you...

    ReplyDelete
  3. Doa minta apa yang terbaik untuk Nadiah sendiri!
    Allah tahu apa yang terbaik untuk kita semua (:

    ReplyDelete