Hai awak :)

Wednesday, August 15, 2012

Sebelum balik kampung ni....

Assalamualaikum... :)
Alhamdulillah, masih berdiri lagi di bumi yang nyata ini....
hari ni... aku penat...
satu hari kat asrama berdiri dan buat mcm2 kerja smpai pkul 5.30,
dah duduk pun rasa mcm berdiri jugak...

alhamdulillah... aku masih lagi menjadi seorang aku...
mgkin ada kata, aku kena perbaiki diri...
aku sdg mncuba :)
kurangkan rasa marah, tambahkan sikap sabar...
kurangkan kata2 yg menyakitkan dan lembutkan lidah dgn alunan2 al-quran..
tp aku manusia juga... segala kesabaran aku yg dah lama aku pendam akhirnya aku kongsi bersama org lain juga... umpama pendrive, bila dah penuh kena delete benda2 yg tak nak dah kan...
thanks to Rafidah, Shafirah, Fatihah, Salisa, Izian yg dah bnyk dgr luahan hati seorg insan...

tp insya-Allah, perkara yg spatutnya aku rahsiakan,
aku akan rahsiakan...
tunggu masa je untuk dipecahkan...
itupun kalau ada penukul, dan sebagainya untuk memecahkannya...

manusia mcm aku,
kdg2 aku suka alone...
kdg2 aku rindu family smpai rasa nk balik rumah...
kdg2 aku suka berdampingan dgn kawan2....
gelak2... gurau2... bercakap tak ingt dunia... mcm thun ni tkde SPM je...
aku tahu benda tu lagghhooo....
tp benda tu dpt gmbirakan hati aku...
drpd aku alone sampai ada yg beranggapan aku tgh moody...
haha... aku tak snyum pun org fikir aku x okay,
aku tak senyum pun org fikir aku sakit,
muka aku muka org sakit ke ha??
tak faham tak faham...

#ke mmg aku ni happy go lucky sampai bila aku tak snyum je msti org tny aku okay ke tak???? -___-" muehehehe...
terharu ada kawan yg caring~

haritu bila aku snyum memanjang org pelik pulak...
so nak aku buat mcm mana...??
muncung mcm woody woodpecker???
XD

Sempena raya dah nak dekat ni, saya Nur Nadiah 'Izzati Zulkifli ingin menyusun 10 jari, memohon ampun dan maaf kepada mereka yang pernah terasa, kecewa, marah, geram, benci, dan sebagainya kepada saya... samada saya sedari mahupun tidak, maafkanlah saya kerana manusia bukan maksum sperti Nabi Muhammad SAW... Sedangkan Nabi SAW pun memaafkan umatnya, apa lagi kita manusia biasa...
walau ambil masa lama pun untuk maafkan saya, harap suatu hari nanti, hilang jugak perasaan marah, kecewa dan sebagainya tu...

Ramadhan pula dah semakin dekat utk meninggalkn kita, entah tahun depan kita dapat bertemu lagi ataupun tak...
Insya-Allah kita sama2 doa agar kita dipanjangkan umur untuk bertemu semula dgn bulan yg penuh mulia ini..
Semoga kita diberi keizinan oleh-Nya utk bertemu dgn malam lailatul qadar...

kepada dia yang berada di sana, teruskan perjuanganmu :)
May Allah bless you...

And may Allah bless us...


Sekian, terima kasih :)

No comments:

Post a Comment