Hai awak :)

Thursday, August 23, 2012

perjalanan...



Assalamualaikum....:)

First of all, Happy birthday to my great abah.... yg ke???
ha... 2012 - 1963....
kiralah sndri... aq pun dah keliru dgn umur mak aku...

#abah pun pernah je lupa umur anak dia....~ bila anak dia buat muka barulah betul umur yg dia sebut... so, like father like daughterlah... ;3

baru sat tadi *hamboii, ckp utara... saya suka saya suka(mei mei- upin ipin)* aq pergi jalan2 naik kereta saga warna putih abg ngah dan kak ngah...

 #hehehe... detail...

jln round2 pantai... saya suka saya suka(lagi mei mei), tp dlm kereta je... bukan jalan guna kaki pun.. jalan guna tayar... mlm2... pantai sejuk... ramai manusia... lelaki, perempuan, warga emas, kanak2... semualah... bnyknya lelaki duk lepak.. main gitar... tak kurang jgak yg buat maksiat... couple2 berselerak... ddk berdua-duaan... rapat2... padahal space kerusi tu besar lagi.. agaknya boleh duduk lagi 5 org kut... aku tak tahu apa yg diaorg ckp... minta2 perkara itu tak berlaku kpd aku suatu masa nanti... aku nak jadi mcm kak ngah... bercinta slpas kahwin... ;3 terfikir jugak mcm manalah masa mereka bergembira mkn2, couple2 rapat2, muda mudi hisap rokok, tiba2 tsunami dtg... nauzubillah... minta2 perkara itu dijauhi...
teringat kak ngah ckp...

"apa faedahnya duduk kat sini.. dgn laki prmpuan cmpur2.. haish... tak tahu malu betul... kak, cuba bgth apa faedahnya..."
"hmmmm...... dpattttt..... udara..... udara pantai~"
"haha... mcm duduk rumah tak dpt udara je... lagi....??"
"dapat............ eeeee.... bnyknyeeelah sampah~~"
"ha.. itu keburukan tu...."

masa tu, aku terfikir negara yg abah agung2kan sgt iaitu negara Jepun dan diikuti Korea, agaknya kalau negara2 tu... kat pantai dia bersepah tak dgn btol2 plastik, kertas2, dan sebagainya... rasanya bila aku tgok movie atau drama korea... tk pernah pulak nmpk kat pantai dia ada sampah... dan slepas tu... aku terasa mcm nk menyahut cabaran abah untuk blajar di Jepun... abah dah pernah pergi dah Jepun.. 6 bulan... bilamana abah selalu cerita pasal negara tu... aku buat muka toya je... abah sungguh2 cerita.... nnti aku tukar topik lain... mgkin cara abah mcm nak tgok anak dia pergi sana... bila je aku ajak abah pergi bercuti ke luar negara semata2 untuk naik aeroplane... abah mesti kata mcm ni...

"kalau kakak nak sgt naik aeroplane, akak belajar elok2... nnti kakak bolehlah naik aeroplane..."

heh... bukan tak nak pergi... tp aku sndri rasa takut untuk ke sana... serupa mcm masa aku baru2 nak masuk sekolah rndahlah... masa tu adik pun takde lagi... jadi akulah yg adiknya...

"ma... adik takutlah nak masuk sekolah... nnti ckgu marah... lagipun adik takut tak boleh hafal lagu negaraku... nanti tk boleh hafalkan mcm mana....."

#alasan tak nak pergi sekolah.... alasan baik punya!

hahah... sampai ke situ sekali... tkut sbb tak boleh hafal lagu...

sampai skarang.. boleh dah hafal lagu negaraku... takde masalah... lagu yg aku tak faham pun aku boleh TERhafal... hehehe...

sampai saja di satu jalan... boleh lah dikatakan jem...
tiba2 trdgr bunyi ambulans...
aku tabik.... bila ambulans lalu je... semua bagi laluan... jalan sempit2 pun semua kereta ke tepi... aku pun dah mcm

"perggghhh... tabik hormatlah kat ambulans.. mcm sultan lalu pulak..."

masa tu aku dah kembang dah jadi rakyat Malaysia...

#mcm org Malaysia je buat mcm tu~

aku tiba2 terfikir nk jadi pemandu ambulans pulak... hahahahaha~ biar semua bagi laluan.. jem pun sng sikit aku nak lalu.... hahaha....

#teringat pulak zaman aku jadi sebahagian drpd red cresent dulu... pastu dah berpaling arah pulak..
Sekian, terima kasih :)

No comments:

Post a Comment