Hai awak :)

Monday, February 25, 2013

I have a Dream


Assalamualaikum...

Alhamdulillah, aku bersyukur kerana aku masih hidup di muka bumi Allah ini,
Sejak balik dari Rehlah PEPISHAH di Bukit Cerakah 24 Februari lalu, dua kali dari hari selepasnya aku bangun lewat, Alhamdulillah, Subuh aku berjalan. Tapi 25 hari bulan tu, betapa terkejutnya aku bila aku terjaga masa azan zohor. Aku tak tahu nak buat apa. Aku terkesima, terkejut pun ada. Laptop lupa nak off. Dgn fb dan twitternya tak sign out. Aku termenung. Dagu berasa sakit2. Kaki lenguh. Tgn lebam2. Kepala pening2. Dan mata kiriku lebam. Nampaklah sebelah sepet. Tapi harini, kesepetannya semakin sepet. Tekak aku juga berasa sakit. Hidung pulak mcm tersumbat. Pening.

Dan harini jugak aku bangun lewat. 12.20 tghari aku terjaga. Terdengar bunyi enjin bas sekolah dah menunggu pelajar2 sekolah menengah. Subuh masih lagi baik. Sesudah subuh. Aku tak mengantuk. Aku terus mengambil word search dan membuat 2 m/s. Dlm pkul 8, mata terasa letih dan sambung tidur. Ak tak suka bangun lewat.

Aku kerap2 juga terjaga. Tp aku kembali rebah sbb aku pening. Kemudian dtg mimpi yg sgt aku nak. :'-
Ntah mcm mana, tiba2 aku muncul dlm dewan yg sangat besar, memakai jubah graduasi. Walhal baru nak masuk U. Nak umumkan yang aku berjaya masuk U. Itu pun ada hari graduasi. Yang lebih membuatkan aku   menangis bila bangun tidur. Aku dapat kos yg aku nak :'- Meleleh air mata aku bila bangun tidur. Dgn mata sepet sebelah. Sakit plk bila bkk mata. Sungguh aku menangis dan resah gelisah bila bangun, Nur Nadiah 'Izzati berjaya mendapat kos Pemakanan. Sebijik2 aku nampak tulisan tu dalam mimpi aku. Tapi yg aku ingt Makanan dan ................ Selebihnya aku tak ingt. Alhamdulillah aliran science. Dan di atas pentas itu. Ada kelibat org yg aku kenali. Menemani org yg akan memberikan Sijil itu. Dan mncul plk org yg kecoh dgn perkataan 'Listen!' t. Ntah apa nama dia. Dia pun ada kat situ jadi pengacara. Dan U mana pun, aku tak tahu. Aku tak kisah, asalkan aku dpt kos yg aku nak. Sudah cukup menggembirakan aku.

Aku harap, mimpi ini menjadi kenyataan. Walaupun masa aku mimpi adalah dlm pkul 10-12 pg. Aku tahu mimpi waktu mcm tu berkemungkinan adalah mainan syaitan. Tapi Ya Allah, Perkenankanlah mimpi yang Engkau benarkan sampai ke aku itu. Perkenankanlah Ya Allah.... Amin...



Sekian, terima kasih :)

2 comments: