Hai awak :)

Saturday, March 17, 2012

Don't judge a book by it's cover

Suatu hari di Plaza Alam Sentral...

Aku tgh turun eskalator (macam ni ye eja... takpela ^^)
tiba2, aku ternampak seorang lelaki yg boleh dikatan sebaya... lebih kuranglah...
pakaiannya kemas, pakai beg... khusyuk memilih lolipop di gerai buah- buahan bawah eskalator tu... tp nmpk tergesa- gesa....
dalam hati aku...

"pakaian kemas, style r... hmmm... beli dua lolipop, bentuk love pulak satu... bagi awek lah tu... yg lagi satu pulak untuk dia... "

dunia sekarang, bercinta bagi teddy bear, lolipop, chocolate, benda yg aku sendiri rasa tak tahu nak buat apa... at least chocolate dgn lolipop tu boleh mknlah... lolipop bukan lolipop kecil yg bulat tu.. ni bapak lolipop yang mcam pinggan tu... aku mkn adik aku punya pun tak muat mulut... teddy bear, aku takut bergerak je mlam2... tdur pun bukak lampu, ni kan pulak ada teddy bear sebelah... tp setiap org lain2... aku lain, kau lain, depa lain, mereka lain... lain apa???






lain ejaan... haha.. XD

then aku pun meneruskan perjalanan, dan hanya melihat dia tergesa- gesa bersama bapak lolipop tu... ;D
slepas beli popcorn untuk hanani, dan aku pun tolong dia habiskan... ;) aku dan adik aku disuruh tunggu di sebalik tiang dkat situ... tunggu punya tunggu sambil mkn popcorn... tiba2, lelaki yang tergesa- gesa beli lolipop td tu muncul kembali dari jauh dgn menolak kerusi roda kanak2.. amenda sebutannya aku lupalah...

"eh, budak ni dah kahwin ke..?? mudanya...."

dan akhirnya, dia berhenti betul2 sebelah aku... dan di dalam kerusi roda kanak2 tu... aku nampak seorg budak sedang menjilat bapak lolipop tu dgn gembiranya... kemudian, dtg lagi seorang kanak2 yang sdg menjilat bapak lolipop tu jugak yang berbentuk love tu... dan akhirnya, muncullah mak dan ayah kepada lelaki yang membeli lolipop itu td...


"Ya Allah, aku dah bersangka buruk terhadapnya..."

aku terkejutlah, tp aku buat cool je... XD tulah... punyalah ingt untuk awek, rupa2nya untuk adik... guna duit sendiri pulak tu... bagus punya abg, bertuah budak tu dpt abg mcm tu...

dan masa tu jugak, aku yg berimaginasi tinggi ni terfikir...


"mesti dalam beg dia tu ada lampin, pampers, botol susu, baju.. haha..."

#kesimpulannya, tak semestinya org yg nmpk bergaya tu nak pergi date..
dan jgn suka2 hati nak tafsir org tu mcm mana, kalau kita tak kenal betul2 dgn org tu...





Sekian, terima kasih :)

No comments:

Post a Comment