Hai awak :)

Wednesday, March 14, 2012

Hari Ini...

Assalamualaikum...
rasanya dah lama aku tak mulakan dgn memberi salam...
so jawablah kerana memberi salam adalah sunnah,
tetapi menjawab salam adalah wajib...

MENANGIS

tadi, adik saudara aku menangis,
aku kat rumah saudara, tumpang untuk 3 hari 2 malam sbb ma, abah dan hanani pergi Melaka...
aku tak ikut, nanti hw aku tak siap...
balik kepada adik saudara aku...
dia menangis, aku yang dlm bilik tgh buat hw ditemani mak cik dan kakak saudara aku terkejut dgr tangisan dia yg....
aduhai.. memanglah kuat...
mak cik aku yg sdg membaca al- quran tadi tergopoh gapah keluar bilik tgok apa terjadi...
nak tahu kenapa dia nangis???

sbb dia tgok iklan halaqah...
tajuknya tentang kiamat...
budak darjah 4, lelaki menangis tgok iklan kiamat...
then mak cik aku tenangkan dia...
nasihat dia suruh solat.. buat kebaikan... dia terus lagi menangis...
aku hanya tersenyum... kesian tgk dia menangis...
aku diam je.. disebalik senyuman, aku sendiri berasa takut... lagi2 bila kakak saudara aku cerita pasal kiamat... yelah.. nak cerita dekat mak cik aku, tp aku pun dgr...
tiba2, tgn aku berhenti menulis...
adik saudara aku pulak dah bagi amaran jgn cerita pasal kiamat dah...

aku terfikir.. kalau kiamat tiba, apa aku akan masuk syurga atau neraka....
adakah aku tergolong dalam golongan mereka yg beriman...
sekarang ni, cuma amalan sahaja yg akan menjadi peneman hidup semasa di akhirat nanti...
yang akan menjadi penentuan kedudukan aku di akhirat nanti... semoga kita sama2 menjadi tetamu khas di syurga nanti...
Amin....

MIMPI

Sejak kebelakangan ni, aku sering didatangi mimpi yang pelik2...
aku rasa mungkin sbb aku terlalu letih, bnyk fikir... atau mungkin jugak sbb hari tu aku baca tafsiran mimpi mengikut Islam...
mimpi ptg tadi mmg aku rasa pelik...
mungkin sbb aku tdur ptg, mimpi pelik2...
sakit perut, so aku tdurlah.. XD
habis komot2 kertas hw aku...

#macam tak bagi buat je... ;D

at the same time, aku jadi takut... bila aku buat something.. aku asyik teringat je mimpi2 aku yg pelik2...
mimpi yg pelik2 dtg tiba2.. bukannya mimpi yg best2... hehe... sebelum ni, adalah aku kira2... sebulan lebih aku tak pernah mimpi apa2 kat asrama... mungkin ada cuma aku tak sedar...
aku harap... ini cuma gangguan drpd syaitan..
InsyaAllah...


Sekian, terima kasih :)

No comments:

Post a Comment