Hai awak :)

Friday, March 9, 2012

Trivia 2012

March 2012

Saban hari, tahun ini, permulaan ini..
pening aku semakin aktif..
boleh kata setiap hari dtg jenguk aku..
aku pun dah bosan..
baru awal tahun Nadiah...

Saban hari, tahun ini, permulaan ini...
terasa pikul beg macam bawak anak gajah,
tambah lagi beg dekat tgn kanan,
dan tambah lagi buku pada tgn kiri,
lama2 aku boleh jadi pendek bila beban buku tindih aku,
pernah sampai satu masa, kulit jari menggelupas membawa beg yg amat berat untuk ditampung,
dan sampai satu tahap, Nurul terpaksa urut belakang aku bila aku sakit belakang malam2..
*ohh.. adakah aku sudah tua~*

antara rumah dan asrama, aku rasa barang aku kat asrama lagi bnyk drpd kat rumah...
buku2...
Masya-Allah...
bertimbun kat loker prep, dah bagi 2 loker pun still tak ckup sampai kena bawak separuhnya lagi letak dekat loker beg dorm,
bila bukak sekolah je nak bawak balik semua barang,
mesti abah akan ckp..

"kakak ni nak lari dari rumah ke?? barang mengalahkan org yg nak pindah pergi luar negara je"

aku haraplah aku tak kena x-ray bahu pulak lepas ni mcam abang,
tp abang tu dah kes lain,
kerana sebiji bola yg kecil, habis tulang belulangmu XD

Alhamdulillah, tahun ni nasyid perempuan peringkat sekolah kumpulan aku dpt nombor 3,
berlatih punya berlatih sampai terbeliak bijik mata aku...
siap tukar2 position lagi dgn Dayot...
semua puji pemain yenki tuuu....
siapalah budak tu.. 
hahaha.... XD

*bawak bertenang semua, bawak bertenang... XD*

2.50 ptg- tamat sekolah kemudian terkedek2 balik asrama dgn lemah longlainya, makan dan solat~
3.30 ptg- latihan netball, aku suka jadi referee, ~ *dgn latihan rumah sukan lagi, belum tmbah kawadnya lagi, aku nak berhenti, jujur aku nak berhenti, nnti aku jadi mcm kuih yg digoreng hangus pulak~ tp ada je masalah timbul.... *
5.45 ptg- mandi, solat, rehat (ckp jelah tdur.. haih...)
6.45 ptg- MAKAN.. :) kdg2 tak makan pun, makan air liur je dalam tdur tuuuu... sedap apa :D
8.00 mlm- tusyen, cikgu azlin pernah berkata *eceyyhh* 
"kalau kamu mengantuk masa kelas saya, tidur je, sbb kalau kamu tahan pun apa kamu dpt.. baik kamu tidur je.. sbb saya sndri pernah rasa apa yang kamu rasa dulu2..."
lantas lepas je cikgu ckp mcm tu, aku pun terus melakukan arahan cikgu itu.. hehehe...


start tahun ni semakin sibuk,
pengetua baru, semua dah berubah,
tusyen f3, f5 setiap sabtu dan ahad,
tusyen asrama dari pukul 8 mlm- 10 mlm...
dan kdg2 tu homework bila nak siap...
balik2 terus mata nampak meja kat prep tu macam tilam yang empuk..
kalaulah ustazah tak selalu lalu lalang kat luar tu.. 
dah lama dah aku bawak turun bantal aku kat bilik prep,
sekurang- kurangnya takdelah kepala aku sakit2 tidur atas meja tu..
tp kata pun mengantuk, keras tak keras tidur tetap tidur...
habis prep nmpk katil, ______________________
*sila sambungkan mengikut apa yg anda rasa apabila berada di tempat saya*

kesibukan di tambah dgn kerja2 asrama, kerja2 persatuan yg perlu dilakukan...
maklumat2 kelab, maklumat2 disiplin asrama, kehadiran pelajar, keceriaan..
Allah....
tuhan saja yg tahu...
bilalah ajk baru nak ambil alih tugas...
masa tu aku nak raikan dgn belon2 yg berwarna- warni, tangisan2 kegembiraan, kerana aku merdeka drpd tugas aku... hahaha...

belum campur beban, masalah yg terpaksa difikirkan... kdg2 aku nak sgt jga perasaan org,
sampai perasaan aku sendiri pergi entah kemana...
dan perkara mcm tu lah yang buat aku rasa aku ni dalam kesempitan,
sampai aku dah tak nak hiraukan diri aku lagi... tak terurus dah aku..
orang lain, tak nak bantu perasaan aku, kdg2 aku tak nak mintak tlong org, sbb aku tak nak diaorg tolong aku tanpa keikhlasan, biarlah aku yg buat sorg2 drpd tidak menerima keikhlasan drpd tuan empunya badan...

aku perasan, dulu, aku selalu call rumah bila aku sedih, kecewa dgn result, tension, happy, rindu...
tp skarang, masa tidak mengizinkan, kdg2 tu, sejam bila aku nak balik rumah baru aku telefon abah sruh ambil, kdg2 abah pun terkejut knp baru bgth...
nak buat mcm mana bah, bukan tak nak bgth, nak sgt, tp kalau dah org bergayut panjang berjela dgn balak dia,
senyum sengih bergelak ketawa... 
siapa tak geram, org lain ada bnda lgi pnting nk ckp dkt parents, beratur pnjg lgi tunggu turn,
tmbh penat lagi... 

maaflah, kakak penat bah, ma...
rasa mcm nk angkat gagang telefon pun tak larat...
nak borak2 dgn abah time abah ambil tu pun rasa mcm tak larat...
pernah...
masa abah tgh ckp dgn aku dlm kereta wktu baru ambil aku pulang...
aku tertidur.. dah tak larat nak bukak mata... telinga je dgr abah mendengus..

"laa... tdur pulak budak ni... balik2 je mesti tdur... asyik tdur je..."

aku selalu berdoa, 

"Ya Allah, permudahkanlah segala urusanku..."

Amin...

#sejak kebelakangan ni, aku tahu aku selalu luahkan perasaan aku kat ruangnadiah ni...
itu je yang dpt bantu aku melepaskan segala dalam hati...
aku lebih syang ruangnadiah drpd fb aku walaupun fb lebih lama dgn aku...
sbb aku rasa ruangnadiah ni mcm teman aku ketika suka dan duka...
fb hanya akan membuatkn kita mengenali gelagat2 manusia di dunia..
kalau dulu perkara first yg aku sign in adalah fb, tp sekarang ruangnadiah yg aku cari dulu...
aku tak kisah kalau ada org ckp belakang psal post2 aku... dah itu yg aku rasa...
aku pun tak kisah kalau org tak baca post aku... 
sbb aku suka type pnjg2...
aku tak kisah, 
sekadar meluahkan apa yang aku rasa... tak salahkan...?? better drpd aku pendam dan akhirnya boleh membawa penyakit mental kepada aku... kesian pulak abah ma nak jaga aku nanti...


Sekian, terima kasih :)

2 comments:

  1. sabarlahh NADIAH ~ nak berjaya,, x senangkann ?
    just remember that
    ALLAH is ALWAYS BE WITH YOU, ok!

    at least, bila kau update blog, aku tau jugaklahh ape yg dh jadik kan kwn aku nihh ;))

    kita memang suka STALK awak ;P

    ReplyDelete
  2. hahaha...
    STALKER hajar...
    okay.. i will always remember that... :)

    ReplyDelete