Hai awak :)

Monday, January 14, 2013

BigFood


Assalamualaikum :)

12 Januari lepas, aku dah tunaikan hajat abah suruh belanja bila dapat gaji first. Alhamdulillah, janji ditepati XD

At first, I don't know where is the best place to eat with my family, like jalan2 cari makan, aku tak survey pulak jalan2 cari mkn punya place. Confirm bila tgok jalan2 cari mkn mesti aku terus tukar channel lain kalau nafsu tu dah cecah 100 degree celcius.

Mula2, abah ajak pergi Mr. Steak kat Seksyen 13, abah suka sangat restoran tu. Tak faham betul. Padahal makanan dia mcm sama je. Tapi sedaplah jugak. Cuma pekerja dia ramai sgt lelaki. Aku nak masuk tandas dia pun tak jadi. Keluar balik sbb takut ada org usha. Haha.

Hasrat tak dapat dicapai bila pergi2 je, ramai nok mapuh kat situ. Tahulah pernah masuk jalan2 cari mkn. Dah femes dah. Berbaloi lah mkn western food situ. Sedap dan murah. Tu abah suka. Bila dah ramai, patah balik. Aku dah kebingungan dah tak tahu nak pergi mana bila abah tanya. Nak nak bila ma telefon abg tny dia nak mkn mana. Whatttt??! siapa yang nak belanja ni?? kenapa tanya abg pulak nak mkn mana. Ouh, lupa nak ckp, act, abg ikut jugak, tp dia naik kereta dia sndri. Aku dah merajuk sorg2 kat tepi pintu tu. Kenapa tnya abg pulak nak mkn kat mana. Aku yg nak belanja. Makan kat Pak Lah pulak tu. Restoran Pak Lah tu sbnrnya panggilan family kiteorg je sbb owner dia nama Abdullah. Act nama restoran tu Restoran TTDI Jaya. Dekat je dgn rumah.

Aku dah mencebik buat muka -,-

"Tak nak kat situ, dah selalu makan situ, tmpat lainlah pulak~"

"Okaylah, kite mkn BigFood"

Hahaha, nak tunjuk merajuk lagi, padahal dah suka abah ajak makan situ. Muka je lebih. Tp hati seronok. Hehe. Dah sampai, order mknn. Hanani pulak tidur, tak dapatlah hang nak merasa mknn yg kakak belanja. Last2 makan kat TTDI jugak, punyalah hasrat nak mkn jauh2, tp sbb dah nak mlm sgt mkn je kat situ...







this is my choice, dah nak order chicken2 punya, abah dgn abg dah pilih lagi awal, tkkan nak order yg sama, tak berbaloilah, nak pilih nama2 yang pelik2, takut tak termakan pulak nanti, siap berebut dgn abg nak pilih menu yg sama, tgok2 menu dia tkdelah sdap sgt, wahahahaha!! tulah, nak jeling2 lagi bila dapat cop menu tu dulu ~~ Pasta Chicken picatta ni pun ada ayamlah, siap salut dgn telur lagi, leleh dah ni~~

Grilled Chicken abah dan ma, mereka kongsi sbb ma dah kenyang, aku pon join sekaki, sdap pulak kuah dia... tahu tak, dia sorok mashed potato dia bawah ayam, dah nak habis baru nak perasan -,-

Dari kiri: Air ma, saya^^, abah, abang.. I choose the cheapest air, takut duit tak cukup-,- lagi mahal drpd MR. Steak, tp lagi sdaplah...

*makanan abg tak sempat nak tgkp gmbr sbb aku dah kebulur mkn Chicken Picattaku, sodap haih, bila mknn abg dah nak habis baru aku teringt belum tgkp gmbr mknn abg lagi -,-*

Bila nak bayar, abah kata biar abahlah yang bayar. Apaa???! Lagi sekali muka ketat. Airmata dah bergenang dah ni. 

"Nanti org kata abah apa pulak mintak duit anak..."

"Alllaaa, kan kakak dah janji nak belanja."

"takpelah, biar abah yang bayar.."

Silent. Pura2 makan. Tahan je air mata.

"Ke, kakak nak bayar jugak??"

"yelah, kakak dah janji kan.."

Last2, abah terima jugak bila tgok aku diam je. Besar2 pun nak merajuk lagi. Hehehe^^ Abang dah menjeling- menjeling ku bertentang dah -,- Lepas abah pergi bayar terus abang ambil resit. Pastu nak tunjuk2 pulak. 

"Fuhhh, nasib baik tak sampai 100 hengget"

nak tahu kenapa add black paper sause?? hahaha, ni aku nak tergelak, sbb menu yg abg order tu ayam dia goreng punya, tkde kuah pulak tu, cicah dgn mayonis je, pastu abg minta black paper cause tmbhn untuk cicah, hahahaha!



-THE END :)-


Sekian, terima kasih :)

No comments:

Post a Comment