Hai awak :)

Saturday, January 21, 2012

that day... 16 january 2012...

Assalamualaikum....

16 January sudah pun berlalu.. :)
aku tak tahu nak rasa sedih ke gembira..
maybe both....
dan aku still menunggu....

terima kasih kepada yang telah wish saya... :)
tersgtlah happy.. hanya tuhan saja yg tahu perasaan aku pada malam 16 january tu....
dan aku tak tahu nak taruk kat mana muka aku ni masa dia org baling bedak kat aku...

malam 16 january...
sperti biasa, aku mengharapkan bahawa the best best bestfriend aku ada bersama aku pada malam itu,
tp, nak buat macam mana...
bila takdir dah menetapkan bahawa aku jauh drpd mereka yg berada di blok C sana tu...
aku je sesat kat blok D...
dan kdang2 aku perasan, aku ni dah kesunyian je jadinya, aku lebih bnyk mendiamkan diri drpd berckp...
tak sama mcam thun2 lalu...

balik kepada cerita tadi...
aku rasa lain bila org yg x berapa nak rapat yg sambut birthday aku...
my dormate yg sambut...

lpas je habis cuci muka kat tandas.. dan gosok2 baju...
aku masuklah dorm...
pelik kenapa ramai tk tdo lagi...
bukan budak dorm aku ni slalu tdo awal ke...
tk syak pape pun... mgkin sbb baru lpas balik dri rumah, semua nak cerita mcam2...
then aku pergi kat loker, lampu dipasang macam romantik je kan..
muka di lap dgn tuala... menuju ke loker...

then dgr suara..
"1,2,3"
"Allah selamatkan kamu....."
buat tak tahu je, tkot terperasan kan???
dgr lah suara nurul semakin dkat,
aku pun pusinglah,

++"

what??  bedak dia baling???
oh my... wangi aku malam tu.. dan dah jadi mcm nenek tua dah aku mlam tu.. hbis rambut...
nasib neb x tgok.. kalau tak lagi neneklah dia panggil aku...

dan dah mcm roadrun, aku kejar nurul satu dorm... aku yg tgh cool je td dah mcm kena baling air dah...
nasib aku mcm berkuasa sikit kan...
aku rmpas bedak dia n tuang balik kat rambut dia..
hambekk kawww..... ;)
kau pulak jdi nenek tua.. tulah padahnya gelakkan aku...
adik dorm lain tgok je... ade yg gelak2 jgk...

btw, thanks... sbb wish...
mlam tu aku tdur dlm kewangian... dah lah tdo btol2 bwah kipas.. memang bau aku tersebar lah kan...

.................................................................................

next...
isnin pagi, diaorg semua mcm buat cool je,mcm x tahu apa2.. aku biar je, taknak promote birthday, kalau boleh biarlah diaorg ingt sndri... itulah yg slalu aku fikir, aku lebih suka diaorg ingt sndri drpd aku yg bgth... aku x kisah pasal hadiah, asal dieorg ingt dan wish...

masa roll call...
syifa bgth satu aspurie...
"harini ade birthday kwn kiteorg... and 2 org lagi junior.... nadiahizzati, anna maisarah dgn nazura... nama2 yg disebut ni keluar ke depan skrg..."
bagaikan terkeluar biji mata aku...

#dahlah org tkot tgok mata aku.... hehe...

then aku pun mndgr lah suara2 org menyanyi choir pagi2 buta tu...
malu pun ada....

kat skolah dgr lagi org nyanyi...
kat bilik pai, ambil kesempatan ustaz ayob tak masuk lagi, dieorg nak nyanyi2 pulakk...
kacau daun je.. aku nak pergi tnds, nurul tarik2 tgn aku sruh pergi kejap lagi, rupa2nya sbb dieorg nak nyanyi....
terduduk aku balik... tak tahu nak letak muka kat mana...

friends...
thanks a lot...
aku tak pernah lagi di wish besar- besaran macam tu...
sbb majoriti org tk ingt birthday aku..
mgkin awal sgt...
aku dah faham dah org yg birthday awal2 ni...
org yg lahir bulan january je yg faham...

org first bgi aku hadiah.. kak ally...
seminggu sebelum birthday aku dia dah dtg asrama bgi hadiah...
aku tak bkk smpailah tiba birthday aku...
dia tipu ckp tu tabung.. padahal benda lain...

then... salisa cari aku pagi2 lagi untuk bagi cadbury gold...
sbelum roll call lagi dah cari aku...
bertuah punya budak...

ainul bagi keychain domo yg boleh ltak dkt phone...
nurul kata dia dah letak bawah laci aku pagi2 lagi...
tp dah nak habis sekolah baru aku perasan...
thanks ainul buat kejutan yg mengejutkan...
time tu jgk aku jerit ckp trima kasih... cikgu takde.. takpe...

rafidah, bagi aku cawan warna purple, slepas habis roll call masa nak amik barang keceriaan...
"nadiah, happy birthday, sorri x balut..."
hahahaha....
lawak lawak...

zulaikha... bagi keychain angrybird warna kuning...
thanks... :)
comel...

yus.. bagi bunga buatan tgn sendiri...
haha...
romantiknya.. tak pernah aku dpt bunga...
yee... bunga palsu pun jadilah... haha...

ainaaffina...
budak penjual gula2 dlm kelas yg ddk sbelah aku..
major, akulah yg beli bila ngantuk.. lagi2 kismis yg dia jual tu, boleh kata setiap hari duit aku habis beli kismis dia tahun lepas...
dia bagi buku.. mcm sketch book...
even lambat pun... aku kisah apa, dah org bagi, terima jelah...
tp cara dia bagi lain skit tau, dan aku tak syak apa2 langsung...
antara 3 buku.. dia sruh aku pilih corak yg aku suka... aku pilih 2..
tp dia sruh aku pilih satu je... aku mmg dah set dlm kepala, mesti dia sruh aku pilih sbb dia nak guna yg tu...
then dia sruh aku tulis apa yg dia sbut...
aku ingt dia sruh tulis nama dia.. sbb dia kata tulisan dia tak cntik...
then aku bersedia...

"nak tulis apa ni.."
"tulis S"
"then??"
"tulislah dulu..."
sampailah ayat terakhir...
rupanya buku tu untuk aku...
"Slamat bday nadiah"
bagus punya aina... nak main2 dgn aku pulak

then, hadiah lagi mengejut drpd raudhah thazali...
balik2 je skolah tgok ada hadiah siap berbalut and berkad (ada gmbr dia lagi tu)
ape lagi.. snyum smpai ke telingalah.. tak sangka pulak budak kecik tu nak bgi hadiah kan...
ingtkan tak tahu....

paling tak boleh lupa..
kit kat dan sos cili bawah meja...
ntah sape bgi aku...
terima kasihlah...
aku tak makan lagi smpailah org tu bgth...
sos cili??? knapelah org tu nak bgi aku.. nak sruh aku "siapa yg makan cili, dia yg rasa pedasnya ke apa"

btw, terima kasih bnyk2 kepada mereka...
tak tahu nak ckp apa...
salisa dah bgi hadiah, siap belanja mkn kat kantin lagi..
trimas...
jasamu tkkan ku lupa...
thanks everyone,,
:)
Sekian, terima kasih :)

6 comments:

  1. nenek . rasa bersalah sangat tak bagi apaapa . siyez ! dah lama nak buat kad . tapi , asyik takda masa je . s0ry gilaaa . takpelaahh . bukak sek0lah niyhh kita bg hadiah special . btw , sangat sediyhh sebab kita dah jauh )=

    ReplyDelete
  2. takpe...
    tak kisah pun... kite faham...
    tulah.. sedeyhnye lain2 blok...
    gaya mcm kite duduk blok A je....

    ReplyDelete
  3. nadiah , sori tak dpt nak wat suprise kat nadiah . =|

    ReplyDelete
  4. takpe...
    tak kisah...
    dah nak buat macam mana...

    ReplyDelete
  5. nadiah happy belated bufday =)
    blaja rajennnn2 tau!
    gud luck SPM, ;p

    ReplyDelete
  6. trima kasih kak dayah...
    gud luck untuk result SPM akak jugak... :)

    ReplyDelete