Hai awak :)

Saturday, January 14, 2012

SMKS 18- 2012 (first & second week)


Assalamualaikum...

minggu ni alhamdulillah aku balik,
guest apa aku nak cerita...
FIRST DAY IN SMKS 18-2012
dimana saya telah menjadi 17 tahun...

#dalam masa sehari lagi... ;)

17 tahun??!!!!
bermakna aku dah f5..
senior yg paling senior di asrama, dan di sekolah...

#di sekolah????
tak, ada lagi tua kat kelas aku tu...
dan di kelas2 lain.. 

so aku x delah tua sgt kan.... hehe....
first day mula sekolah hari Rabu...

apa aku rasa...

1) kenapa tulisan dah tak mcam slalu ni.. buruk gila... siapa ajar kau buat tulisan mcm ni nadiah?? kat tusyen bolehlah, sbb mmg aku buat tulisan buruk... tkde org check...

2) alamak aiiii.. ada lencana asrama pulak... knape tak buat dulu2 je....
 #aku kot yg jahit lencana asrama dan pakai ke sekolah dulu... the first person kottt.. sbb semua tegur... bangga dgn asrama 18 tu...

3) eh, knape kain sekolah ade yg ketat, ade yg longgar ni???

4) org DM yg baru tu gaduh ouh... sbb ponteng kerja pergi isap rokok, kena tegur sikit dgn org lain, dah baling2 sudu garfu dlm dapur dia... smpai ke pisau2... aku takut terus keluar, walaupun baru je nak ratah ayam dia yg sdap tu... nasib pengurus dia baik, bekas guru besar yg dah pencen tu....

5) dorm atas rumah ustazah pulak... susahlah nak bising2.... hehe....

6) kenapalah budak dorm aku tidur awal2 sgt, sape nk teman aku study and basuh baju nnti... kalau dulu ade lisa... :'( skarang dia kat seberang dah.. semua dah tggalkan aku pergi blok C...

7) adek2 dorm baik2 dan sporting2.. yeayyyy! :)

8) ahaha... cawan 'Nestle Bliss' same dgn nadzmi, neb yang perasan... usha je neb tu.. mata, kalah mata aku yg lagi bnyk dri dia...

9) budak baru yg menmbhkan bilangan lelaki mnjdi 5... dua dua bukan lahir thun 1995.. sorg 18 thun, sorg lagi 19 tahun... bangga kan dpt budk umur 19 thun yg jarang ada kat skolah...
#budak?????? bukan dia lagi tua dari kau ke?? tkpe....

10) whhoooaaa!!! student baru tu, dtg2 skolah terus jadi ketua kelas 5 ABK dan Pengerusi rumah Bendahara... dasyat gilaa! mmg rezeki kau kat 18 HEBAT ni lah... umur pun 18... ada ong ke apa dgn nombor tu???

11) stakat ni tak pernah miss ma'thurat pagi lagi... memanglah.. kalau dah dorm bawah... tmbh loceng asrama yg mnyakitkan telinga tu, di tmbh lagi dgn jam loceng angry bird yg nurul suhaila bgi kat aku masa tukar2 hadiah 4 abk dulu, mmg sakit telingalah... angry bird tu pun marah kat aku kalau tak bgun tdur lagi.. hhhmmmm...

12) masa kena dtg asrama pagi selasa tu, nak tolong budak form 1 baru tunjuk dorm, ada jugak mak mak yg ckp mcm ni kat aku..
"adik dah lama ke tinggal kat asrama ni..."
"haah.. dah lamalah jugak"
"tingkatan berapa ni..??"
"tingkatan 5..." *sambil senyum plastik kerana aku sndri tk percaya aku dah form 5...*
"hah??! form 5??? keciknnnyyeee..."
-_____________________-"
masa aku form 2 form 3 dulu... punyalah kwn2 mak aku ckp
"eh, dah besar dah nadiah ni ha... lagi besar dari mak dia dah..."

tahun ni lah first time aku dgr org ckp aku kecik...
apa aku ni makin dah nak tua makin kecil ke????????
masa muda2 dulu besar????
sampai 2, 3 org mak ckp aku mcm tu... aku pun gelak2 je... betul ke tu??
siap tny member lagi...
"lisa, muka kita tak matang ke smpai ada parents ckp mcm tu...."
"eh, matang je..."
ada jugak kwn aku yg terkejut...
"ha??? ade parents ckp nadiah ni kecik?? kalau nadiah diaorg dah ckp mcm tu, apa lagi kiteorg..."
-___________________-"

13) pengetua yg best- Tuan Haji Ghazali...
16 januari ni perhimpunan akan diadakan di Dewan Al Madani...
mcm nak meraikan hari yg bahagia je.. hahaha... XD

14) menu DM yg bnyk perubhan, ada yg sampai mkn nasi briyani.. minum ptg mkn burger.. tp aku tak dpt sbb tdur, xde org kejut...

15) basuh baju sorg2 dlm tnds... huhu.. salisa!!! tp nurul dgn tan-sue mcm bakal mengikut jejak aku je.. hehehe...

16) kalau ada aku, selipar kena susun lawa2... kalau tak, bgun pergi susun... buruklah kalau x susun selipar masuk surau... atau dorm, kalau skejap tkpelah... tgok KISAS.. susun selipar lawa gila, kiteorg tgkp gmbr selipar tu mcm jakun x pernah tgok selipar je...

17) tugas check blog C hari jumaat dgn Aina'a time roll- call pagi.. better kot dari jd MC mcm thun lpas... x larat nak ckp kuat2...

18) asyik pergi blok C panggil dieorg turun mkn.. dah mcm mak panggil anak mkn je gaya... kena aku panggil sruh cpat jgk baru dieorg turun...

19) kelas dkat kelas 4 umar thun lpas... kiteorg mcm main tukar2 kelas pulak dgn klas dieorg...

20) mcm biasa, kepala aku dah set tidur skejap masa prep, kalau takut tidur terlajak, aku tdur 10/15 minit sblum hbis prep, kalau tdur sbelum masa tu, konfem aku ssh bgun wlaupun ada org kejut, pnat tuh... kecuali kalau mmg hw berlmbak... kalau aku bgun pun, mgkin aku buat kerja sekolah dlm keadaan mamai, ntah apa aku tulis nnti aku tak tahu... aku tknak lah tdur lpas asar, kalau boleh sebelum asar lah... tp pernah je, tertdur slepas asar... itu kategori tak tdur masa prep, tak pun... tertdur masa baca buku smbil baring... mmg aku lemah tu.. bukan aku baca buku nnti, buku yg baca aku...

21) semakin bising dlm kelas... duduk sbelah aina... mcm mana aku x bising, kat depan tu rafidah lagi, sape tk bising... aku tringin jgk nak ddk dpan, tp kedudukan meja ubah2.. then dieorg dpt tmpat dulu, takkan nak halau... tp tkpe.. aku dah semakin berani bertanya kalau aku tak pham, stakat ni tkdelah aku tny lagi, sbb aina kat sebelah ni yg akan jwb pertanyaan aku... kalau aku tny cikgu pun of course aina akan tolong aku jgk... TERIMA KASIH AINAAFFINA... terima kasih kerana sudi membantu dan mengajar... bnyk pahala tu.. lagi2 aku ni yg kena tunggu org tu terangkan bnyk kali.. baru boleh faham... jasamu dihargailah... juga IZZAH MARDHIAH.. terima kasih kerana bnyk mmbantu... cium sikit :*... hahahaha!!

22) jadi bendahari, setiap hari kalau dgr suara aku tu... aku mntak hutanglah tu.. kali ni duit kelas up 2 kali ganda jadi RM 4... hehehe... korg yg setuju kan... tkut tk ckup mcm thun lpas... hohoho... korg tunggulah ALONG korg mntak duit kat korg... hahaha.... korg kena hormat org yg tua.. maksudnya.. perempuan yg paling tua dlm kelas tu... ;)

ada lagi.. tp tak pyahlah bgth...
okay.. dah pnat..
ada pendahuluan.. takde penutup...
bye!!!!
Sekian, terima kasih :)

No comments:

Post a Comment