Hai awak :)

Saturday, January 28, 2012

suatu hari di perpustakaan...


Hello there :)

Assalamualaikum W.B.T

post ni credit to RAFIDAH :)
sebab rancang nak pergi perpustakaan.. tpi dia yg tak dtg... btw, ada hikmah apa dia tak dtg, sbb selesai hw aku untuk semua subjek,

#walaupun baru 3/4 baru siap... kira ok lah tu drpd tak siap langsung...

hikmah hikmah pun ada juga incident tak diduga berlaku,

....................................................................................................

aku pilih tmpat yg tersorok sikit, yg dkat dgn tnds tu... sbb aku dah nmpk muka2 budk2 lelaki yg aku knal, so kasi nyorok sikit...
sedang aku membuat karangan.....

#ecehh ayat..... XD

seorang lelaki berumur lebih kurang 20an lah jugak... agaknyalah... lalu lalu dkat situ... aku pun pndg lah, sbb jln gila lembab... kalau jalan laju2 tu mmg ramai yg lalu kat situ jalan laju2... mksudnya jln biasa2lah.. act, dia nak cari tmpat duduk... tp dia tgok tmpat semua dah full...

so back to the story, lpas dia dah jalan membelakangi aku, aku pun sambung buat kerja balik...
tiba2 dia patah balik....

teka apa....

sambil dia jalan dia mcm tunduk2lah tgk aku...

#mestilah tunduk, tinggi mcm KLCC.. aku yg duduk ni pandg dia pun mcm nak tercabut kepala dongak...

nak tahu muka jahat ke muka baik.. ahahaha... mestilah aku muka baik... haha...

"dik, kerusi ni ada org tak??"
"emmm... takde takde..."
"boleh duduk sini tak???'
"....................................... emm... haaaa... boleh boleh...."

-_________-

aku punyalah fikir dia nak ambil kerusi tu, tu aku tak kisahlah.. rupa2nya dia nak duduk situ... aku tak tahu kenapa aku bagi... mungkin sbb dia nmpk mcm sedih takde tmpat duduk, dan mcm berharap sgt.. jalan pun lenggang2 mcm dah pnat sgt cari tmpat duduk...  nmpk mcm putus cinta pun ada... haha... lagipun nmpk muka dia mcm berpendidikan..  dan nmpk baik... muka mcm hindustan pun ada... hahaha....

cukup2, tp aku bersyukur jugak dia tak duduk depan2 aku... kalau tak mmg aku sanggup cari tmpat lainlah.. terjumpa budak 18 tu pun tkpelah...

takdelah kaku sgt nak buat hw lpas dia ddk tu... org tu baca buku je.. adalah usha jugak buku apa dia baca... nmpk mcm buku BI, huyyyooo... tp tiba2 terlentok plak... haha.. aku gelak dlm hati jelah... sbb aku pun pernah rasa mcm dia rasa...

masa tu jugak mcj abah sruh ambil awal... huhu... mmg rasa nak jeritlah...

"Pida!!!!!!!!!!! dimanakah anda...!!!"

pernah jugak terfikir, ntah2 nak balik nnti kot baru jumpa pida...
padahal pida tak dtg pun...

btw, lain kali kalau aku sorg2 je, aku nak letak buku kat setiap sudut, baru org tahu semua tmpat tu mcm ada org, haha.. bijakkan... XD


Sekian, terima kasih :)

No comments:

Post a Comment