Hai awak :)

Friday, January 27, 2012

A journey to remember


Assalamualaikum... :)

Alhamdulillah, harini aku selamat sampai ke rumah... baru balik dri Negeri Sembilan :) dan Melaka...
ikut abah outstation, nak jumpa kawan abah pun malu... walaupun perempuan.. last2 abah sendiri tegur sruh salam... -____-

Semalam aku selamat sampai ke Melaka... bandaraya bersejarah.. kelmarin, aku dekat Negeri Sembilan...
aku rasa Negeri Sembilan dgn Melaka dah macam kampung kedua dan ketiga aku dah... kdg2 aku rasa mcm aku paling bnyk pergi kat dua tmpat tu drpd kampung aku sndri... yalah.. kampung aku tu jauh...

Aku rasa aku macam dah suka pulak dgn Melaka tu.. tenang je... tak tahu lah kalau ada tmpat yg sibuk.. tp bagi aku sibuk mana pun tmpat tu, ttp tng... samalah dgn Negeri Sembilan... aku suka suasana kampung yg aku pergi hari tu..

#tp satu je masalah, tmpat aku pergi tu tak bnyk sgt kedai makan, agaknya abah dah pusing 3, 4 kali tmpat yg sama untuk cari kedai makan yg bersih dan meriah sikit...

jalan2 dekat Melaka pulak, pun rasa suka suasana kampungnya... aman je... nmpk org jual rambutan, terbaik dari ladanglah... punyalah ma terliur nk beli rmbutan, tgok2 bila nak beli dah terlepas gerai yg paling last sekali... sabar je lah...

then, oleh sbb Melaka dkat dgn Negeri Sembilan, abah lalu jelah jalan yg menuju ke sana.. lalu highway Negeri Sembilan... jalan2 jalan2 jalan2... nmpk pelbagai bangunan kat tepi highway tu.. kiteorg dlm kereta pun mcam jakun pun ada.. walaupun aku rasa dah bnyk kalilah jugak kiteorg pernah lalu situ...

#saja nak meriahkan suasana... :)

sampailah tiba2 abah sebut satu bgunan ni, dan disambung oleh ma pulak...

terkedu...
tergamam....
tersentak....
terpaku...
terdiam...
terpana...

#tambah sendirilah kalau ada lagi ye....

aku tak tahu nak ckp apa... antara nak pusing kepala atau tak nak...
aku pusing jugak, walaupun rasa mcm ada org pusing balik kepala aku...
dari hulu sampai hilir bangunan tu aku pandang...
tapi, aku berjaya juga memalingkan pandangan...
:)
first time of my life...
sebelum aku pergi sana pada 25 Januari hari tu, aku berharap sgt...
Alhamdulillah, permintaan aku dikabulkan Allah...
hati ni, takdelah mengharap sgt, dan tak rasa pun permintaan itu akan dikabulkan.. tp itu yg Allah kabulkan...
walaupun sekejap, ttp memberi 1001 kenangan yg tak mungkin aku lupakan...

Terima Kasih Ya Allah...
dan terima kasih kepada ma dan abah kerana menjerit bgth..
hahaha... buat terkejut org je dlm kereta tadi...ingtkan ada apa,
berdebar tak terkatalah dalam kereta tu, tp buat muka cool je...

*bgunan apa?? adalah... :)


Sekian, terima kasih :)

2 comments: