Hai awak :)

Wednesday, December 26, 2012

Job~


Assalamualaikum semua :)

Alhamdulillah, harini aku seronok sangat..... Pukul 11 pagi aku bertolak dari rumah pergi PAS. Kak Ally ajak keluar, memang aku sorang jelah kan dan dia dgn 3 orang kawan dia dan kemudian bertukar 4 orang. Yeah, buah hati dia dari SAMTAJ datang time makan. Memang aku tergelak habis lah. Itu ke suprise yang dia kata tu. Muka cover je. Heleeeyyhhh~ macam first time je, walhal sebelum ni dah pernah jumpa dah. Aku sorang je, ajak kawan semua tak dapat ikut~

Datang2 terus main boling 2 games. Leceh betul lane dia. Rasa macam nak tolong baiki je. Dah lah main 2 games. Satu game satu jam. So 2 games dua jam. 4 org je main. Asyik rosak je. Nevermind. Benda dah lepas, dan dah habis main dah pun. Dah menang dah pun ^^ Then, pergi makan sbb aku dah lapar sangat, daripada pagi tak makan lagi. Okay, again, Kenny Rogers lagi. Jamuan dah makan ayam dah. Takpe, aku pilih spaghetti pulak. Tunggu punya tunggu datanglah buah hati kak Ally. Fuyyo~ Dah janji rupanya. Patutlah asyik sengih2 je kak ally. Gilak ah nampak macam betul2 budak SAMTAJ lah. Gaya kak ally cerita nampak macam ganas je. Tgok pendiam je. Tak tunjuk depan2 kot. Tak kisahlah. Semoga berkekalan. Aiceyyhhh~ Jgn buat benda tak sepatutnya sudahlah :)

3.30 balik. Abah tak datang lagi. Jadi aku merayau- rayau dulu dalam mall tu. Baru teringat time dekat surau tadi terjumpa Ain Mazlan. Dia kerja kat Canggih dgn Syifa and Nisa. Jadi aku pun terfikir nak buat kejutan kat diaorg. So aku pun pergilah Canggih, kononnya macam nak beli baju sekolah lah. Poyo~ Nak sekolah la katakan ^^ Masuk je kedai tu, Syifa tgh busy susun kertas. Memang ramailah customer. Terkejut beruk Syifa bila nampak aku. Aku tgok gaya dia dah macam buat drama korea yang 10 tahun tak berjumpa je. Tergelak aku tgok reaksi dia. Dah salam semua, 3 orang budak 18 yang kerja situ, then tiba2 Syifa tanya ;

"Nadiah nak kerja sini tak? Tgh tak cukup pekerja ni.."

"Ouh.. boleh ke??" *keling kan tanya macam tu, dah org tanya macam tu mestilah tgh cari pekerja*

"Mestilah boleh..."

"Okay, mestilah nak...!"

"Ha nah, ambil borang ni, isi sekarang jugak. Ain Shahidan pun nanti nak dtg mintak kerja sini"

"Huyyo.. isi sekarang ke??"

"Ha mestilah, lepas ni terus interview.."

Mak aih. Aku dah terus terpaku di celah2 ramai org tu. Ingatkan isi borang then nanti dia call. Aku dah terfikir dia interview gila2 macam Salisa kena interview tu. Sekali, hmmmpppphhhh... Macam tu je ke interviewnya. Pengurus dia just ckp bila boleh start kerja, waktu rehat, waktu kerja, gaji and others. Laaa...~ ingatkan macam manalah tadi. Ikutkan aku kena masuk kerja esok. Tapi, aku ada hal. So aku pilih the first day of 2013 :) Baru rasa macam nak masuk sekolah... haha... Bolehlah gajinya. Aku tak kisah pun gajinya. Asalkan aku ada pengalaman bekerja. Waktu pun okaylah jugak. 10 pagi until 9 malam. Jadi promoterlah nampak gayanya aku ni. Kerja jadi promoter tak pernah pun terdetik dalam sanubariku~ cehhh... haha... Aku ingatkan aku akan kerja kat tempat2 macam Tutti Fruity ke, Secret Recipe ke, Dunkin Donuts ke, kedai kek ke, sbb tu yang aku nak. Bolehlah dapat mkn mknn lebih lpas kerja. Manalah tahu^^ Tapi dapat jadi promoter pun dah bersyukurlah. Lebih2 lagi tmpatnya dalam mall, then majoriti family2 je yg pergi. Makan baju sekolah la aku nanti~ Ingatkan tak nak dah pandang baju sekolah ni~ Tapi kena pandang sekali lagi. Lantaklah~ Tapi paling bestnya, all girls yang duty kat situ :)

Aku minta sikit je, tapi Allah bagi lebih baik daripada yang aku inginkan. Alhamdulillah, terima kasih Ya Allah. Takdelah, aku terfikir kalau aku kerja kat tempat2 yang aku nak tu mungkin ada org kacau ke. *haha.. macam ada yang nak kacau...* At least ada budak 18, rapat pulak tu baguslah jugak. Takdelah rasa janggal sgt nanti. Alhamdulillah... Alhamdulillah :)

Kesian akak jual handbag yang aku minta kerja first aku jejak kaki kat PAS tu. Act aku dah minta kerja dgn dia. Cuma dia akan call jadi ke tak. Tapi dia nak full time. Aku nak part time je. Kat Canggih tu boleh dapat cuti sehari dalam seminggu except weekend. Mana nak letak kursus kereta aku tu nanti. At least, kat Canggih tu manager dia kasi keluar untuk pergi kursus kereta tu then kena masuk kerja balik. Okaylah tu..

So, doakan aku dapat bekerja dgn baik~ Amin~
Aku tak bagitahu parents aku pun aku cari kerja. Masuk kereta je, bila bgth semua sengih je. Boleh lah tu. Abah pun gelak2 je :)

January 2013, aku datang :)






Sekian, terima kasih :)

No comments:

Post a Comment