Hai awak :)

Thursday, December 6, 2012

last day langgar peraturan asrama :)


Assalamualaikum :)

well korang tahu kan kalau org lepasan spm, then diberi peluang satu malam tinggal di hostel...
apalah yang akan jadi lebih2 lagi orang yg gila2 mcm kiteorg ni...

jam 4.30 ptg slepas habis je kertas aqs, kertas belum pun dikutip.. aq dah sengih sorang2...
org lain aku tgok mcm tgh tahan nak snyum2...
come on lah... nak snyum tu snyum je lah~ aku dah senyum sorang2 dah...
habis je terus salam2 pengawas peperiksaan tu....

petang tu... semua kelas buat perjumpaan kelas... bincang pasal jamuan...
setelah begitu sulit berbincang...
akhirnya tarikh 20/12/2012 telah diputuskan....
kami akan berjumpa buat kali kedua terakhir sebelum berjumpa untuk ambil result nanti~~~











#sebenarnya lpas habis arab kiteorg dah mcm freedom gila... main kad... neb bagi chipsmore dkat aq tp tiba2 jadi taruhan main blackjack pulak...

malam... apa lagi...
declare, blackjack, old maid, toyol.... semua main...
tak lupa juga kepada maggi kari dan tomyam... yus bawak water heater XD
masak air dkat bilik gosok, tak nak makan kat dorm, nanti kesian kat budak LK...
so mkn dkt bilik wuduk ^^
dah lebih kurang 2 tahun kot tahan nafsu...
kerepek potato lg... sambil main sambil makan...
budak LK dkat tgh2 study LK...
takpe bising... diaorg kata LK tak fikir2 sgt... ^^

dah nak tidur, layan komik salisa kjap....
dah habis.. aku selubung.... apa lagi.. org tak nampak.... nangis lah....
sedih kot.... sampailah tertidur sndiri...

apa yang aku nak cerita ni sbnrnya pasal esok paginya...
dah lalu2 dpan kelas LK, tangkap2 gmbr diaorg tgh exam :P, ambil slip PMR kat office....
so bermula lah FLY FLY away kiteorg....
tgoklah siapa ajak buat jahat....




semalam semasa sdg bermain kad malam tu...

aku: "weh korang, jom keluar ole2 esok..."
syifa: "jom2!!"
aku: "ajak org lain sekali"

dan bermulalah aktiviti fly kiteorg...

#lpas LK habis, makan dulu kat dm, so tak pyah bazir duit mkn kat luar kan... org dm yg ajak.. diaorg tahu aktiviti kiteorg.. haha... sayanglah org dm... cool gila... 

seramai 11 org pergi... naik bus mini,

#sbb mls nak jalan kaki...

4 org pergi ole2... yg baki tu pergi pas...
main boling.. *aku mng weh!*
main permainan....
then 1.15 balik... mmg nak pergi skejap je pun...
so balik kiteorg malas nak jalan kaki jugak sbb penat...
yelah... pagi tu penat round2 sekolah... tgkp gmbr sekolah.... tgkp gmbr org yg gila camera lagi... XD

part tk boleh tahan bila nak tunggu bas...
pehyaiii... lama gila... 45 minit kot tunggu... pukul 2 baru bas dtg... kalau jalan kaki dah boleh sampai dah...
aku dah tersengguk- sengguk dah tunggu bas...
first time aku belajar tunggu bas... mmg rasa mcm nak naik lori yg lalu2 kat situ pun ada...
org yg baru beli barang dkat mydin pun dah balik semula...
muka org sama je kiteorg tgok yg lalu lalang kat situ...

bila bus dah sampai.. legalah sbb ada tmpat duduk...
dah sampai kat perhentian bus dkat dgn skolah...
kiteorg yg tak pernah panjat pagar sekolah belakang blok F tu trylah nak panjat... tiba2 nampak anjing india... fuhhh.... nasib baik dalam kurungan... cuak gila....

aq org first panjat...
siapa suruh nurul ajak....
aku teruslah buat tanpa kata putus...
sorg2 panjat... syifa tertinggal...
alah syifa... tak reti panjat pulak... kata belajar silat.. takkan tak reti....
mcm2 ikhtiar kiteorg buat... sampai aku pun kena gigit nyamuk aedes...
lastly... berjaya jgk syifa panjat....
wah.... first time and last time....
patutlah budak2 aspura selalu fly kan.. sng je rupanya...
aku yg tak dpt plkn dah buat latihan plkn dah... hahaha....




2.30 tepat baru ma dtg ambil...
pnat kot....
balik plak kena cuci tndas,
penat gila... sampai jalan pun terhuyung hayang...
mcj dgn org pun... mata aku tertutup... aku tak tahu pun apa aku type....
bila check balik...hmmm... sedih...

walau apapun... hidup mesti diteruskan....
hajat aku nak fly dah tercapai sbnrnya... dah lama pendam baru semalam aku buat... ^^


Sekian, terima kasih :)

No comments:

Post a Comment