Hai awak :)

Saturday, December 8, 2012

SCM... kami datang...


Asslamualaikum :)

Alhamdulillah, hari ni hang dgn kawan2....
yg ni kawan2 baik aku kat blok D lepas semua kawan2 baik aku dpt blok C...
sedih kot bila diaorg semua dpat blok C, aku sorg je terkapai- kapai sendirian...
kdg2 bila fikir balik.. ada baiknya jugak aku berjauhan dgn sahabat2 aku... mungkin aku akan dapat bergaul dgn lebih ramai lagi... at least takdelah berkepit dgn kawan baik je... 
tapi alhamdulillah, dulu aku tak gap pun dgn diaorg...
tp bila dah belajar nak survive hidup sndri tanpa sahabat2 yg lain...
akhirnya Allah memberikan aku diaorg...
time form 4 dulu, aku kaku sgt dgn diaorg...
mula2 ingtkan diaorg just dgn kwn2 diaorg je... tapi mana ada...
tak kenal maka tak cinta...

"alah, aku rasa mmg first time nak berkawan mmg mcm ni... semua kata mcm tu kan... so tak boleh nak kata diaorg ni sombong ke, apa ke... sbb permulaan untuk rapat bukan semudah A B C... ada caranya... mestilah kena mulakan dgn lembut, kena faham dulu dia ni jenis yang mcm mana... sekepala dgn kita atau tak... kan kalau terguris hati dia... susah pulak... " 

setiap org ada caranya untuk rapat dgn seseorg... cara aku.. 
aku tak tunjuk aksi ngeri aku terus menerus dpn org tu.. kan dia kata aku gila pulak....
mestilah aku mulakan dgn lembut, bila dah baca perangai dia mcm mana.... baru aku tunjuk lagak ngeri aku...
tapi ikut org lah... ada yg mula2 jumpa terus peramah... 'sok sek sok sek' terus kan syifa...

teringat pulak waktu diana dan 2 org kawan dia dtg hari tu... main kad...
bila kawan diana terkena...
terus melepuk semburan ayat syifa kepadanya.... *eceyhh... 'kepadanya'... cayalah bahasa*

aku tgok muka budak tu pun dah lain dah... tapi di cover.... 
ada org jenis cepat je bukak mulut awal perkenalan... jenis yg terus anggap org yg baru kenal tu kawan rapat yg dah kenal 10 tahun yg dulu... XD
aku suka jenis org mcm ni... bagi aku dia sng untuk dibuat gurau... come onlah...hidup tanpa gurauan tak best kot... 
tapi aku tak reti nak buat mcm tu... kan tersinggung hati kan bgth mak...

paling aku susah dgn org yg cepat merajuk ah...
jgn haraplah aku nak layan dia.... merajuk sekali sekala and mmg salah aku takpe jgk... I admit that was my wrong...
ni merajuk sbb benda kecil... boleh fikir sndri la benda baik buruk... bagi aku lagi merajuk lagi tambah masalah org... kalau aku aku tahan je... buat2 takde bnda jadilah... tak nak tambah rasa bersalah org tu... tak suka dgr org minta maaf terus... mcm dia buat kesalahan yang boleh buat aku mati je... minta pada Allah la agar Dia lembutkan hati aku... 


#note : merajuk dgn marah lain ye...

hihi^^
harini kiteorg yg tak berapa gap dulu, dan dah gap sekarang keluar pergi Setia Alam Mall (SCM)...
first time pergi tempat tuh....
sempena memberikan semangat kepada Nur Fatihah Roslan yang akan berpindah ke Kelantan isnin ni...
so... enjoy with pictures... tak bnyk pun...



inilah budak2 lepasan SPM... ulang typing... LEPASAN SPM...^^




yang bertudung biru tu lah Nur Fatihah Roslan... dialah bedmate aku... aku masih ingat lagi satu hari tu... aku baru nak lena tidur... tiba2....

"nadiah... nadiah..."*sambil pegang tangan aku*
"hmmmm.... "
"nadiah..........."
"hmmm.... kenapa???*sambil pusing ke arahnya*
"nadiah, tidur menghadap kita... kita takutlah..."

hahaXD... aku pun terpaksalah pusing ke arah lain daripada mengiring ke arah kiri ke arah kanan...
esok paginya nak pergi sekolah terus aku serang dia... gelak2 pagi tu...
kdg2... boleh kata setiap malam dia mesti akan tunggu aku ada atas katil dulu baru dia tidur... haha... so sweet... :#)
aku tak tahu mcm mana boleh rapat dgn dia... tiba2 je... mungkin sbb dia lagi bluurr dari aku kot.. so seronok kacau dia...

ini Nurul Hidayah Nizam... kiteorg rapat sbb korea... KOREA... dia mcm guru korea aku... bkn guru dlm mengajar bahasa korea... tapi guru yg arif bab2 drama korea, group korea, lagu2 korea... tny je dia semua dia tahu... boleh kata sampai syarikat, scandal diaorg pun dia ni arif... so kiteorg pun selalu bergosip- gosip pasal korea... dialah yg suggest kan kat aq cerita2 best and lagu2 best... haha... aku tak lupa gelaran DRAMAQUEEN dia... kalah pelakon korea kalau dia buat drama...

meet Amal from KISAS :) sekolah tu ma sruh sgt aku masuk.. tp aku tahu aku tak layak so aku tak apply sekolah tu... act, baru td aku rasa aku rapat dgn amal... asyik membebel je dia ni... bertubi2... aku asyik gelak je dgr dia membebel... tadi dia cari kerja kat situ... 

aku: "amal, mcm mana nak cari kerja ha??"
amal: "pergi kat kedai tu, tny lah ada kerja kosong tak... tp td ada satu kedai aku pergi akak tu ckp manager dia nak yg free hair je... "
alia: "so kau kena free hair lah ni?? hahahaha..."
amal: "ha, tulah... kan nanti aku ckp dgn akak tu.. takpe... sekarang jugak saya free hair..."*sambil buat gaya mcm iklan syampoo*

semua gelak... yang pasti dia ni peramah dan cerialah... buatkan aku sng dgn dia...

Alia Athira Tarmuji.... dia ni agak pemalu lah bagi aku...dia selalu buat benda yang org nak gelak... yg penting aku enjoy lah dgn rekreasi dia... mmg tak boleh bla...

Rafidah... rumah dia paling bnyk kali aku pergi lpas rumah salisa.... dialah kawan shah alam yg paling aku rapat... kawan2 baik aku yg lain semua duduk jauh2... damansara, sungai buluh...apa2 kiteorg nak buat kadang2 sama2...ambil lesen nanti pun InsyaAllah sama2... mungkinlah... kalau ma tak daftarkan nama aku kat tempat lain... mungkin bila dah sama kelas dgn aku... dah satu kepala... tiba2 jadi rapat... samalah mcm shafirah...^^





-welcome to my life-

Sekian, terima kasih :)

No comments:

Post a Comment