Hai awak :)

Thursday, December 6, 2012

mimpi


Assalamualaikum....
akhirnya.. aku layak digelar lepasan SPM...
aku menghitung detik untuk mengambil result pulak...
aku ni cuak sgt...
sampai mcm2 mimpi buruk pasal spm aku dah mimpi....
siap terjaga lagi...
aku tak lena...
aku mimpi buruk pasal spm....
nmpknya terjadi betul2 dkat aku untuk 2 paper terakhir...
arab and aqs...
dan lagi mimpi buruk...
aku tak tahu nak kata buruk ke tak...
tapi aku terima qada'dan qadar Allah...
baru revise balik al-quran sunnah hari tu...
tajuk qada' dan qadar Allah dan keadilannya...
ya... Allah Maha Adil...
tiada satu perkara pun yang tak adil pada kita...

sumpah... aku tak boleh lupa mimpi tu...
kalau itulah ujian dan dugaan yang diberikan...
aku terima... dah janji dgn ma tak nak nangis... yang penting dkat u nanti aku dpat course yg aku nak....
aku dah tak kisah org bagi ke tak... aku tak nak jadi mcm masa form 4 dulu...
ambil subjek yg mmg aku tahu aku tak blh catch up...

aku risau...
aku tak tahu knp...
bila org ckp sng.. aq tak tahu nak ckp apa...
aku tak yakin dgn kebolehan aku sndri....

2 paper last ni...
arab dan aqs...
aku tak baca soalan betul2...
then aku dah terus give up...
jawapan aku tahu kot....
benda ni lah aku mimpi...
aku mimpi aku tak baca soalan betul2...
sekali lagi Allah uji aku...

masa revise al quran sunnah...

"Allah akan sntiasa menguji hamba2nya... lebih2 lagi org yg beriman..."

dalam hati aku....
iman aku tak mantap seperti saidina khadijah.. para sahabat...
baru aku sedar... aku tak boleh menyalahkan Allah....
ini mmg ujian buat aku... agar aku sntiasa mendekatkan diri kepadaNya...

kini... aku hanya mampu doa dan tawakal...
mungkin aku akan diberi ketenangan nanti...
InsyaAllah...


Sekian, terima kasih :)

No comments:

Post a Comment