Hai awak :)

Sunday, December 25, 2011

Al- Fatihah...


Assalamualaikum..
HELLO HELLO :)

okay!
kali ni mmg aku dah bosan tahap petala ke 8 dah...

"kenapa 8?? kenapa tak 9, 10, 11 ke??"

pada malam ini, aku bukak blog, dgn harapan bahawa ramai org meng'updatekan' blog mereka yg mnjadi bantal peluk tu....

buttt....

nnnggggaaaaaaaaaa~

bila aku bukak je, 2 new post je terpampang kat new update blogger buzz aku ni....
(-_______-")
punyalah aku bersemangat naik masuk bilik mcam org kena kejar hantu...
semata2 nak tgok post kwn2 aku yg best2 ni...
tgok....
sekarang aku tak tahu nak buat apa....

okaylah..
sebagai seorg aku yg tengah bosan tahap langit ke- 7 ni...
aku nak korang buat amal jariah...
tak susah pun, malah bertambah pahala sbb dah sedekahkan Al- Fatihah buat arwah Aminul Rasyid yang juga ex-schoolmate aku...

AL- FATIHAH

ada certain org dlm vid ni classmate and kwn aku... lama tak jumpa.... dia mmg aktif sukan.. tu je aku tahu pasal dia...

first aku dgr berita ni, dkat sekolah...
dkat kelas, masa tu sbelum PMR.. dan masa tu kelas tgh free...
tiba2 kecoh budak laki yg tgh baca surat khabar...

"kwan Yusof meninggal...."

kiteorg pun tnyalah...
aku ada pemandu pelancong aku ' ANIS AZMAN '...
jadi tukang ckp aku... :)
then bila aku sndri join tgok surat khabar...
aku terkejut

kawan aku jugak...

mcam tak percaya je apa yg aku baca....
mmg aku mengucap dan terkejut sementara jgklah...

btw, aku percaya cerita mereka...
dan aku tak percaya cerita yg polis tu reka untuk selamatkan diri diaorg...


#budak ni aku tak kenal... Alhamdulillah terselamat dan boleh membantu siasatan...

aku percaya dia tak bersalah...
aku nak cerita pasal dia tak boleh,
sbb aku just tahu org, tak cuba untuk mengenali...
mgkin mak aku je yg knal,
sbb pernah mengajar dia...

"Setiap manusia pasti akan merasai kematian"
"Orang yang paling bijak di dunia adalah orang yang mengingati mati"- Abah -


#abah dgr ceramah, then balik abah ceramah aku semula....

-AL- FATIHAH-

*sape2 tak tahu cerita ni, bukak surat khabar baliklah... tak pun tny je org sekeliling.. dkat 18 pernah ada bena untuk tuntut keadilan dia lagi...*

Sekian, terima kasih :)

No comments:

Post a Comment