Hai awak :)

Wednesday, December 14, 2011

kerana nikon D60, pecah susu sebelanga...

see... title tah pape...~ XD

peristiwa 14 Disember 2012 masih lagi dlam ingatan aku... mana boleh lupa.... dan bukan snang untuk abah skip kerja pkol 12 smate mate nak hantar aku dkat one utama, damansara tu... then ambil balik dekat rumah salisa waktu malam... bukan sng beb...~ but abah is SUPERBB lah... snang je dia nak cari rumah lisa, call ckp baru kluar dri rmh, then 20 minit lpas tu call balik ckp dah sampai dah, ingtkan abah pun akan sesat and call call aku tny jalan mcam nak cari OU sbelum tu... cari OU sesat, cari rumah tak sesat pulak... pdahal aku rasa punyalah ssh nak hafal laluan ke rumah salisa tu..

btw a.k.a by the way... :)

sebelum aku tidur semalam... aku teringat satu peristiwa dalam kereta yang paling lama kiteorg pernah gelak on that day... dan peristiwa ini melibatkan semua org termasuk mak salisa (except her sister cause she was paying for the parking) dan....

PELAKON UTAMA adalah ALIYATUL AKMAR ZAHIDIN...

Prop: Camera DSLR -nikon D60- neb...

"Aunty aunty... tolong tgkkan kat camera tu masuk tak semua org" *sambil memegang camera... mcam nak tgkp gmbr sndrilah... *

mak lisa memusingkan badan dan melihat...

#kiteorg yg lain tgah control ayu dgn possing maut kiteorg.. kteorg dgr apa aliyatul ckp... tpi.. ala.. perkara macam tu dah biasa...

"tak nampak apa2 pun... gelap je..... hitam...."
"kat skrin tu hitam, aunty??"

1...... 2....... 3.......

"PUAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHA!!!!!"

"OKAY! lawak paling lawak hari ni aliyatul pernah buat!! hahahahahaha...!!"
"tahu tak pe... paling lawak.... hahahaha"
"mmglah hitam, gelap..... hakhakhak...."
"camera ni mmg mcam tulah.... hahahahah...."

#mmg semua lah nak cuba ckp... tpi tersekat2... sorg ckp.. org lain tlong smbungkan...

AINU: dah macam ikan menggelupur atas tanah... paham2 jelah bile die gelak... org yg tak bersalah pun boleh ddk wad kalau berhampiran dgn dia time dia gelak...
NEB: apa lagi.. aksi tutup mulut die sambil angguk2 mengiakan apa org kata.... takde nafas nak lontarkan kata kata.... kesian... kalau ckp masa tgh gelak pun, kanak2 5 thun pun tak pham apa dia ckp.. lagi2 org yg sng gelak mcam dia tu.. bnde tak lawak pon dia gelak.. apa lagi bnde lawak...
LISA: aku tak tahu dia gelak macam mana.. sbb aku ddk atas dia... tak de masalah nak pusing tgok dia gelak.. boleh patah pinggang aku.. dah lah tgah ketawa thap gila gila....
NADIAH: gelak sambil ttp mulut... mmg itu yg slalu dibuat... takkan nak ttp mulut guna Mcd aku tgah pegang pulak... boleh trus digest masa tu jgk kot... try to slow my laugh... sbb tgah ddk atas lisa... kan boleh kurus pulak peha dia sbb aku tergelak... boleh jadi massage pulak aku ni... kalau aku ddk kat krusi... agaknya berguling2 dah aku gelak...
ALIYATUL: masih lagi gelak... sambil menutup mulut jgk... tak boleh nak ckp apa.. sbb baru perasan apa dia ckp.... tgok dia mcam nak trjatuh dah dri sit dia... ruang dia ddk dah lah kecik... bila dia gelak mcam nak terjatuh trus je...

#mcam trademamark lah pulak gelak ttp mulut ni... semua nak ttp mulut...~

okay... memang serentak ketawa... dan semua dah mcam myat hidup dah gelak tak ckup nafas... selambeeerrrr gila aliyatul ni.. tahu lah tgah happy.. tpi ingt dunia skit,, ingt sikit camera tu kena tgok kat celah celah tu kalau nak tahu masuk semua ke x... bukan boleh tgok kat skrin camera kalau nak tgkp gmbr pon....

dan mak salisa yang tak mgerti hanya melihat kami ketawa sambil tertanya2...

#kesian aunty kene tunggu org hbes gelak dlu baru tahu mcam mana nk tgok...

dan semasa aku menulis blog ini, aku pun tergelak2 jgk.. mmg lawak sgt.... rasa nak rakam je detik2 kiteorg kat OU... but, Allah dah rakam semuanya dah... dan akan ditayangkan semula di padang mahsyar...

the precious moment... mmg aku tak boleh lupa... aku harap aku tak kehilangan kawan mcm korang... and of courselah..
aku takut sgt bila kita dah besar and dpat twaran ke mana2 Uni...
takut korg dpat jauh...
and takut tak dpat kwan yg satu kpala mcam korang....
kalau dah nak kahwin ajak tau... XD
manalah tahu ainu yang berangan nak kahwin tu kawin betul2 lpas spm ke...
hahahaXD jgn marah ainu...

untuk meninjau muka2 kegembiraan kami.... :]

Sekian, terima kasih :)

1 comment: