Hai awak :)

Saturday, December 17, 2011

siapa diriku???

memang sakit kan kalau kita hendak mempertahankan diri kita, tapi, kita sendiri tewas dalam melakukan itu... jadi, salah ke kalau aku nak mempertahankan diri aku... kenapa mesti orang lain yang menang, kenapa aku tewas??

sungguh mudah kan untuk aku menyerah kalah??
aku tak sekuat gadis yang sedang mencari sesuap nasi buat keluarganya yang miskin...
aku tak sekuat gadis seperti dalam cerita cerita di kaca televisyen...
aku.. hanyalah seorang aku, seorang yang lemah...

kadang kadang.. aku sendiri tak mengenali siapa aku,
sifat aku.. hati aku...
dan tiba tiba, ia mengalir sendiri,
tanpa aku sedari dan tanpa aku ketahui apa puncanya...

aku terkurung sendiri di dalam kamar,
yang manjadi tempatku berkongsi suka dan duka...
segalanya, rahsiaku, semuanya sudah ku kongsi bersamanya...
sehingga aku merasakan, seperti kamar ini, sdang memujukku.. ketika aku di alam kesedihan...

tapi, dtg juga seorg insan, yang akan menepis pujukan kamar, dan seolah2 berlawan dgn kamar,
lembut suaranya, walaupun nadanya keras...
ttap melembutkan hatiku...

dan sekali lagi aku tewas dlam pujukannya...
siapa diri aku sebenarnya??
mudah sungguh untuk aku tewas....
Sekian, terima kasih :)

No comments:

Post a Comment