Hai awak :)

Saturday, December 24, 2011

The History of my Name...


Assalamualaikum....
HELLO HELLO :)
Alhamdulillah... aku baru tahu sejarah nama aku...
lpas pergi tgok baby kat rumah mak cik aku,
tak sangka aku dah jadi mak cik bila anak dia dah ada anak...

#ayat power... 'bila anak dia dah ada anak..' ^^

abah dan ma kata, nama NADIAH tu, arwah atuk belah ma yg bgi,
sebenarnya, arwah siap tulis list lagi... :)
ma kata dlm list tu, ada 5 nama...  arwah suruh pilihlah nama2 yg dia sarankan.. antaranya :

  • NADIA
  • AZIZAH
  • HAFIZAH
  • (lupa)
  • (lupa)
#hehe... stail kan??

abah taknak letak nama AZIZAH sbb kakak abah nama tu...
nnti sama pulak...

#nanti korang xdenya ada kwn nama NADIAH 'IZZATI, kawan korang nama AZIZAH 'IZZATI nanti~

pelik knape nama aku boleh muncul NADIAH.. bukan NADIA??
sbb ma kata mcam modern sgt pulak nama NADIA tu masa dulu2...
-_____-
so tambahlah 'H' kat belakang...


*takpe, lagi sdap....*

then HAFIZAH tak tertanya pulak kenapa x nak letak...
and abah tak hbis2 kata nama lagi satu yg mereka tak ingat tu ROKIAH...
boleh pulak.. tak habis2 ROKIAH...
asyik tergelak2 je ma ngan abah... aku belakang pelik je...

then 'IZZATI...
sbb abah nak ada persamaan nama dgn abang aku...
just tambah 'I' kat belakang...
nmpklah mcam adik beradik...
nmpk tak tanda (') kat atas sebelum 'I' tu??
semua tnya kenapa ada tanda tu...
abah kata sbb tanda tu mknanya ...
nanti ejaan jawi guna huruf jawi 'ain'... bukan 'alif'...

NUR??
abah kata biarlah bercahaya sikit...
hahaha.. lwk pulak...
so completelah...

'NUR NADIAH 'IZZATI'

"bah, kenapa abah tak bagi nama kakak pendek je, nadiah ke, izzati ke...??"
"sbb, kalau ada org nama sama macam kakak, boleh panggil nama kakak yang lagi satu, biarlah ada maksud... takdelah nnti org panggil nama pendek2 yg takde maksud tu..."

thanks for that name...
mmg kawan2 panggil nama panjanglah...
sampai nak panggil aku 10 batu pun jerit 'NADIAH 'IZZATI!!!!'

#kalau neb je panggil 'NENEK!!!', ntah kenapa tah, dah lupa dah... padahal dia pun sama je.. kehkehkeh..

masuk sekolah menengah baru dgr org panggil nama panjang2... :)
sampai dulu2 aku pun pelik..

"(tak penat ke mulut dieorg panggil nama aku panjang2??)"

haha... dululah, masa baru masuk...
sekarang tak dah, dah sebati dah...
tak rugi abah bagi nama panjang2, and org panggil pun kdg2 pnjg2...
thanks kawan panggil nama aku panjang2,
aku suka, :)
sbb rasa mcam pemberian nama tu dihargai bila org panggil pnjang2...
rasa macam kwn2 menghargai pemberian parents aku...
dan bila mereka panggil nama aku pnjang2, 
automatik buat aku teringt ma dgn abah time tu jgk...
walaupun skejap... :)


Sekian, terima kasih :)

No comments:

Post a Comment