Hai awak :)

Thursday, December 22, 2011

malam terjumpa budak PMR

Assalamualaikum~
HELLO HELLO :)

terasa blog ni dah macam bantal peluk cium dah...
hari2 bukak, then taip mcam2,
sampai aku tgok dkat new update blogger buzz aku ni mcam aku punya post je yg berlambak,
mmg betullah, mcam bantal peluk dah jadinya..

perut dah kenyang mkn KFC kat 13 malam ni,
"bbuuurrppp~"
uupppss, thheee~ ALHAMDULILLAH

makan tdi, jumpalah NURUL NADIAH, pelajar f3 sekarang ni, belajar kat sekolah sains..
#fuyyooo..
dulu sekolah rendah sama dgn aku, and rapatlah jugak sbb sama2 pengawas..
dulu aku yg pegang jawatan dlm penngawas tu,
bila aku keluar, dia pulak sambung,
mmg turun-temurun jawatan tu nama NADIAH yg peganglah,
thun ni ma kata nama NADIAH jgk pegang jwatan tu,
ada ong apa, start aku terus berturut2, haha.. (aku je yg fham~ XD sekolah lama aku...)
Alhamdulillah, dpat 8A, maybe abg dia meraikan kejayaan dia kat KFC tu,
mmg betul2 lah kiteorg dtg, dia nak balik dah,
nak nak ma pergi duduk tmpat dia plak, sbb dah hbes mkn kan.. smpat borak2 plak... anak muridlah katakan..
inilah yg dikatakan anak murid yang tak lupa jasa guru lama dia.. :)

tgah mkn2 bersama keluarga tersayang, nmpklah 2 org adik beradik 18...
mmglah~ kat rmah dah jumpa,
jumpa lagi kat sini.. kecil sungguh dunia...

lalu aku pun menghebohkan kepada keluargaku... :)
#semua pandang2...

btw, ada sorang drpd mereka yg baru je lpas SPM,
dan sorang lagi baru je lepas ambil result PMR,
mmg tgh meraikan kejayaan jgklah tu,
dah habis mkn, ma sruh aku jaga handbag dia dulu, sbb dia nak basuh tgn, takkanlah nak basuh bawak handbag sekali...
lpas ma basuh tgn, ma singgahlah kat meja family yg satu keluarga aku kenal tu...

aku renung ma, gembira tgokk dia dpat 9A,
ntah apa yg ma ckp tak tahulah, tp yg penting, semua di situ berwajah ceria...
mungkin ma gembira atas kejayaan dia...
aku terfikir, kenapa lah aku tak boleh bagi ma kejayaan yang sebegitu sekali...
sampai ma gembira sgt,
lama aku tunggu ma untuk sampai semula ke meja,
gembira sangat ke ma...
sampai lama sgt kat meja sana tu,
kenapa aku tak boleh berjaya mcam tu jgk...
aku sedih, bercampur sebak...

lagu di radio ketika itu memutarkan lagu 'berhenti berharap' by sheila on 7,
yg dahulunya pernah menjadi lagu kegemaran aku..
bertambah sebak aku...
sikit lagi mampu membuatkan aku tumpas, tapi tak semudah itu...
sehinggalah ma balik ke meja, dan aku terpaksa menampal muka aku dgn topeng kegembiraan..
plastik sungguh senyuman aku ketika itu,
kenapa aku tak boleh buat ma gembira sampai mcam tu sekali...
kenapa...

"ma, mungkin keputusan PMR kakak takdelah straight A, tp ma tetap tenangkan hati kakak dgn kata2 yg baik, dgn harapan kakak tak menangis lagi, walaupun ma kata ma kagum, tp kakak tahu, ma inginkan lagi dan lagi, InsyaAllah, kakak akan usaha lagi, doakan yg terbaik untuk anakmu ini,"
Sekian, terima kasih :)

No comments:

Post a Comment