Hai awak :)

Friday, December 23, 2011

Mereka Terhebat episod 1

Post yang diberikan nama 'Mereka Terhebat' ini mempunyai beberapa episod yg aku sendiri tak tahu sampai berapa...

#ceh~ dah macam drama kat tv pulak sampai ada episod2 ni...

memeylah... sbb dalam hidup aku, cukup ramai rakan yg aku katakan dieorg terhebat,
boleh kata semua kot... 
so takkanlah aku nak post semua sekali gus... 
ingat kerja aku ni asyik taip2 blog ke...

#memang pon....

cuti, mmg penuhlah kan new update aku, kita tgoklah tahun dpan...
ntah tak tersentuh langsung agaknya...
*suka hati je*
mungkin kalau otak aku dah tepu sgt dgn bnyk formula2 yg kena hafal kot... aku akan mencurahkan segalanya kat sini...

oklah.. aku dah bnyk merepek...
untuk post 'Mereka Terhebat episod 1' ni, 
oleh sebab episod pertama, so kita ada pelancarannya dulu...
*hehehe...*
takdalah... 

"bila nak start cik kakk ooiii~"

okay okay.. :)
untuk episod pertama kali ni...
Temanya ialah '18-BESTIES SMARTIES'
(18 tu sebut BI tau...) 

#aku pun tak tahu kenapa temanya macam tu... ^^

MEREKA TERHEBAT ialah:

cengg ceennggg cennnnggg....!!!

 =SALISA SOFYA=
*budak inventori asrama ni, kau jgn buat dia sakit hati, kan silap2 dia ketuk kau dgn penukul yg dia selalu bwak sana sini tu...*
Bakat : jgn kata lah, dia ni semua boleh... ketuk2 kotak boleh, lari2 boleh.. terer bola jaring, kalau menang dia terer, kalau kalah dia tumbang terus.. hehe
Kemahiran : sape lwn boling dgn dia, ha.. sedia baldi awal2 lah untuk takung air mata tu.. gaya statik je masa nak baling, tgok2 STRIKE tu... apa2 pasal BI tanye dialah... boleh jadi google translate new version ni... math pun tanye je dia.... 
aku selalu jadikan dia tukang urut aku, lpas maghrib/ isyak confirmnya mintak dia tekan kat blakang.. then semua nak tiru aku... haha...
Kelemahan : antibody lemah ni, mmg akulah jadi nurse dia kalau dia sakit... 
#terer tak aku jadi nurse dia... tak yah kursus2 segala bagai tu... 
then kalau nak ckp dgn dia, kena ckp clear2 sikit, kalau tak free2 je tgok muka blurr terhasil drpd dia, tak yah bayar pun takpe...
Attention : mek ni kalau dah mrah, cpat leleh ni... nnti akulah yang dodoikan dia XD... so beware lah... sensitive ni....



=AINU HUSNA=
*org penting asrama, penolong aspuri... peerrgghh... garang... haha.. tapi kalo dgn kiteorg, sedialah tadah telinga nak dgr dia potpet potpet.. mcam mkcik ada 10 anak je gaya...*
Bakat : jadi makcik makcik paling berpotensi, boleh bergelak ketawa dlam masa 24 jam tanpa kehilangan sedikit pun tenaga... tetapi semakin bertambah tenaganya...
#boleh kata gelak tu mcam charger dialah... bgun pagi2 org muram, tp dia pagi2 dah charge tenaga dia dah..
dak ni jugak berbakat menggunakan tgnnya yg laju itu untuk ditepekkan pada org lain... cubalah kalau nak... pasti kena lagi walaupun tak diminta...
Kemahiran : korang ambil je dia jadi pemandu pelancong korang kalau nak pegi Mesir ke, yg pnting tanah arab lah.. budak LK ni, jgn tak percaya kalau aku ckp dia slalu dpt 100% dlm subjek ni...
Kelemahan : geng "jerit jerit cik kiah" bila nmpk lipas dan tikus... tp dia still terkawal...
ni tak tahulah betul ke tak.. apa yg aku perasan... dia ni suka sedih sorg2, bukan nak share... 
Attention : Awas!! kalau menghampirinya ketika dia sdang gelak, doa bnyk2 supaya korang tak sakit mental.. haha...

=FARAH NABILLAH a.k.a nek=
*act, 'neb'... tapi korang jgn segan silu buang 'b' tu jadi 'k'... X)... jwtn disiplin ni derrr... tulisan dia cantik je nak tulis nama org yg buat salah... fanatik HIJAU dia tu.. tgoklah link blog dia apa...*
Bakat : ckap 'eeerrrr...' selama 24 jam... lagi satu ayat dia... 'kFINE!!', korang boleh dgr bila2 je korang nk, dia pasti akan ckp...
berbakat untuk bergelak ketawa walaupun benda tu tak lawak... 
#kepada sapa2 yg selalu buat lawak x jadi.. pergi je kat dia, korang akan tak tdur mlm satu hari sbb gembira sgt ada org gelak dgr lawak x jadi korang :)
Kemahiran : 2 x 5 je dgn ainu... add math, bahasa arab.. tny jelah dia.. smpai dia dah ditugaskan jadi cikgu arab aku tanpa gaji daa... 
Kelemahan : geng 'jerit jerit cik kiah' bersama dgn ainu.. tpi dia ni tidak boleh dikawal... so kalau nmpk tikus/lipas.... cpt2 tingglkan dia dan anda boleh dgr dia menjerit + lari mengalahkan pelari pecut dunia... nnti mesti dia nanges nmpk lipas/tikus tabik hormat kat dia... haha...! aku suka kacau dia guna haiwan2 itu... :D
Attention : lagi satu!!!! hati2 bermain dgn mata dia tu.. sape yg baru knal dia, elakkang drpd terus memandang matanya kerana anda akan terbunuh dgn panahan mata kereknya itu...  hahaha...

hah! sampai sini jelah episod kali ni... 

#ada gaya jadi pengacara tak???

kan kalau nak cerita detail2 pasal dieorg kan tak tdur malam aku... 
pelik2 je diaorg ni... 
aku jugak yang baik~
hehe.. takdalah...
okay, jumpa lagi pada episod akan dtg...
kita tgok siapa pulak MEREKA TERHEBAT..

#tu tgah berdebar2 lah tu... :)
tunggu je... siapa yg rasa rapat dgn aku tu...
adalah kott... ;D

Sekian, terima kasih :)

No comments:

Post a Comment