Hai awak :)

Monday, December 26, 2011

Mereka Terhebat episod 2


Assalamualaikum...
HELLO HELLO :)

Masa episod 1 dalam MEREKA TERHEBAT hari tu korang dah tahu kan sape??
kalau tak tahu, baca balik post Mereka Terhebat episod 1...

Pada episod 2 untuk post MEREKA TERHEBAT kali ini,
temanya ialah : 'X BESTIES SMARTIES'
kenapa temanya ada 'X' kat dpan tu berbanding tema untuk MEREKA TERHEBAT episod 1 hari tu???
sebab...
MEREKA TERHEBAT untuk post kali ini adalah mereka yang telah meninggalkan SMKS 18 kerana telah berjaya menyambungkan pelajaran ke sekolah yg lebih bagus..

#bunyi mcam dpat twaran smbung belajar ke luar negara pulak

boleh kata semua org yg kat bwah ni nerballers lah...
lihat di bawah untuk melihat siapa MEREKA TERHEBAT untuk kali ini :)

tttttaattttaaarrraaaaaa...... :)

 =SITI HAJAR=
*okay, aku tak tahu dia ada jwatan ke tak kat sekolah baru dia, org mcam dia ni confirmnya ada jwatn, cikgu smua percaya kat dia... tp dulu sebelum pindah, dia dipilih untuk menjawat jwatn AJK Kerohanian tu, mmg kero lah kalau dgn dia...*
#tulah, org kalau jumpa tny perkembangan sekolah baru, ni aku jumpa dia borak lebih...
dia ada kembar, tapi serius!! kembar dia lain gila dgn dia.... mmg lain sgt2, dan first time aku tgok kmbar dia, aku ingtkan tu kakak dia, sekali dia ckp kembar...~
Bakat : mmg stylo punya netballers lah... dia kdg2 main sama posisi dgn aku... kdg2 tak.. ada certain org main hebat tapi ganas, tp dia main jrglah cederakan org, tp stail...
penasihat yg bagus... kira kalau dia tegur org, kdg2 buat org terasa yg dia tu buat salah, then org tu tak berani dah nak buat.. haha... 
#tegur2 pun pedas ni, walaupun nada tegur dia mcam biasa je... siap boleh buat pendahuluan lagi..
Kemahiran : apa ye??? kitar semula bahan terpakai??? hmmm.... *gaya ala2 memikir* 
menyanyi tanpa nada kott... hahaha... kalau org tgh tdur nyenyak pun boleh terbangun... aku pun susah lah nak fikir.. dia ni MISTERI sgt... *muka susah hati*
#time form2 aku sama dorm dgn dia, bnyk sgt kenangan sampai aku lupa apa yg kiteorg pernah gila2 dulu..XD
Kelemahan : hush... kalau dia dah geram dan terlalu bnyk sgt sabar dgn org yg dia geram tu, memang meletup 'pom pom' lah~ aku pun takut nak tegur, takut aku pulak dia geram nnti, kan menangis tak berlagu pulak aku kena marah dgn dia....  dia mmg akan kumpul dulu kesabaran dia, then dah penuh baru lava terkeluar... panas tuh...
Attention : First impression korang terhadap dia, korang akan kata dia kerek... but, don't jugde a book by it's cover lah, kenal dulu.. baru tahu perangai sbenar dia.. dalam series, ada  kenakalannya tu... suka usik2 ustazah khatijah... tu yg jadi anak emas ustazah tu...
#hahaha... aku tgok ustazah dah mcam merajuk bila dia kata nak pindah...


 =ALIYATUL AKMAR a.k.a alie=
*comel je gmbr ni, first tgok kat hajar punya tag, aaaaa~ lawa gile gmbr ni, sbelum dia pindah, dia dipilih manjawat jwtn KEBAJIKAN.. sama dgn aku tu... masa pertghn form3 lah.. tpi dia dah pindah.. :'( *
dia nilah yg rajin buat apa2 yg org suruh, sampai kerja dia kdg2 tak tersentuh...
Bakat : netball.. masyuk.. aku suka tgok dia main.. tgkap bola mmg tak pernah bolos. siap ada bunyi lagi bila tgkp tu.. cekap je.. mmg melompat2lah... hah.. dia bakat jadi org tgah jugak.. hahaha....
#mcam ketua gangster lah.. apa2 sruh je dia buat, pasti diterima...
Kemahiran : mahir melihat dlm keadaannya yg rabun tu tanpa spek..
#nanti kalau tak nmpk org lain yg kena tolong jadikan spek dia... nasib aku ada 4 mata..~ tapi tak boleh bgi dia pinjam, sbb kedekut~ haha...
melemah gemalaikan kepalanya di atas meja prep apabila terlalu penat melakukan kerja sekolahnya...
#tringat masa form2, bila aku buat je homework, pusing je kanan, okay.. dah agk dah dia tdur.. pergi sekolah rileks je kalau kerja siap atau tak, siap boleh sambung buat time cikgu tgah mengajar tu... 
Kelemahan : aku susah nak cari, sbb dia ni jenis tak tunjuk kelemahan dia.. ecehhhh...~
#susah nak tgok air mata dia, tp kalau tgok dia nangis, mesti aku rasa akulah budak paling bertuah... wakaka... masa tgok OMBAK RINDU, aku pun tak tahu dia nangis ke tak.. siap oleh buat lawak lagi dia tu time tgok... 
Attention : dia ni jujur gila, kalau dia tak suka terus ckp depan2.. sama je mcam hajar... sapa2 di sana, buat je apa yang dia rasa geli ke, mengada ke, siaplah pasang telinga korang dgr dia trus ckp ketidak sukaannya itu..
dia sekolah PDRM tau, yg polis2 tu... hati2 kalau nak ragut dia... kan dia bagi satu kat muka kan.. berbuih mulut... silap2 peragut tu masuk lokap...
(mata warna coklat... )


=ANIS AZMAN=
*Azman tu nama ayah dia eh, bukan nama dia.. nama dia single je.. lonely je.. kehkehkeh..*
Bakat : jadi watergirl dlm group netball walaupun tdk diperlukn... sukarelawan saja tanpa gaji... berkemampuan menggunakan suaranya tanpa speker, malah lebih kuat drpd speaker di sekolah... pandai membela org yg tak bersalah... 
#boleh jadi peguam bela, lantik je dia, korang punya kes akan mng...
boleh membuatkan suasana yg sayu jadi hingar bingar, nak pujuk org tgah sedih pun boleh lagi buat lawak...
Kemahiran : mampu bergelak ketawa lebih drpd 24 jam.. dlm tdur pun boleh ketawa... *okay, aku teringt masa form1 dulu kiteorg bergelak sgt atas katil sndri time org dah tdur.. tba2 nmpk ada org mengigau... terus selubung selimut.. baru tahu takut... hehe*
membuat bising yg boleh menggempakan satu bangunan asrama.. malah, kalau boleh bgunan sebelahnya pun akan turut bergegar.. XD beliau juga boleh tiba2 terjoin je mana2 geng tak kisahlah geng 'makcik makcik bersekutu' ke, geng 'ewah ewah cik nah' ke, tak pun geng 'potpet potpet SDN BHD' 
jadi penghabis mknn aku, tak hbis je mknn, aku paksa jgk dia sumbat, 2 x 5 je dgn AINU... nk x nak kena masuk jgk... haha...
Kelemahan : bila ada org buat dia touching...
#yelah, semua org mcm tu kott...
then, cari hajar untuk mendodoikan dia.. alahai~
Attention : please... jgn buat dia marah.. aku ni, tkut sgt tgok budak ni dgn HAJAR marah... mmg dlm satu geng lah tu, lemah semangat aku yg mmg semulajadi lemah ni.. ;p
lagi 1... siapa duduk sebelah dia dlm kelas, korang kena sediakan jampi serapah yg sgt tinggi.. ataupun mungkin apa2 alatan yg sepatutnya agar tidak membiarkan dia kehilangan tenaga dan meletakkan kepalanya atas meja... mesti bnyk jampi serapah ataupun apa2 alatan.. kerana kalau sikit.. belum tentu anda berjaya... mungkin anda sendiri akan turut berjangkit dgnnya akibat terlalu bnyk kehilangan tenaga semasa anda sdang berjampi kepadanya... kuasanya tidurnya sgt luar biasa.. hhaahah.. XD 
#sekarang dah masuk KISAS, dah lain kott.... kot lah, kalau ye jgk tu, tak tahulah...


miss them so much~

itu sahaja untuk kali ni...
dah penat taip dan penat cilok gmbr org...
nantikan MEREKA TERHEBAT apisod yang seterusnya... :)

Sekian, terima kasih :)

2 comments:

  1. aceh..eceh.. soronok.. kutok aq.. hehe.. syg ko... miss ko jgk..

    ReplyDelete
  2. haha...
    tahu tahu...
    I know..
    haha...

    ReplyDelete