Hai awak :)

Saturday, December 17, 2011

gelak sangat, amek kau terhantuk...

Assalamualaikum...

post kali ni kena taip pantas pantas.... supaya bila hbis cerekarama boleh trus tidur, hehehe...

tiba tiba tadi aku teringat peristiwa aku terhantuk dgn SALISA SOFYA dekat surau blok D asrama thun ni.. thun 2011... sampai kena pergi hospital.. mcam teruk je kan... dgar dulu~

Alkisah....

Tarikh: tak ingat
Hari: tak ingat
Tahun: 2011
Waktu: antara maghrib dan isyak (nmpklah tak baca al-quran hari tu...)

waktu tu, aku, salisa, neb, (geng2 gila ni) tgah ddk ckap2 kat blakang...

#insyaAllah tak ganggu org lain... :]

aku tgah syok bergelak2 sambil terhinjut2 bahu sbb tgh tahan gelak dgn salisa dan neb...

#konon supaya tak tergelak kuatlah...

yes.. mmg salah aku.. sape sruh buat lawak bodoh ala2 gaye model.. ada ke patut buat muka konon mcam model..

#beranganlah..

then apa lagi, aku, lisa, neb gelak lah, aku gelak sbb aku rasa mcam org bodoh je buat muka mcam tu.. mereka gelak... sbb?? sbb tgok muka aku mcam................

oleh sbb terlalu lawak... gelak smbil terhinjut hinjut..XD... tiba tiba....

"bbboooommmmm...!!"

"Aduh... aduh... sakitnya.."
"aduhhh...."
"aaaawwww... sketnya.. hahaha....lisa, nadiah.. ok tak... nadiah.... ok x....??"

# okay.. neb boleh lagi smbung gelak tgok kiteorg dah mcam berzikir je menahan kesakitan... tp neb nmpk prihatin kat akulah, sbb dia usap kepala aku, hehe... padahal lisa lagi teruk...

ye.. salisa lagi teruk daripada aku, sampai berdarah kening dia, sbb spek dia yg trlangar kpala aku.... so terluka kena spek, bengkok pulak spek dia, kena betulkan, aq just benjol... so terbuktilah kpala aku besi kan... *agaknya kalau jatuh bgunan pecah x?? hahaha*

#nmpklah kiteorg galak sgt kan.. -____-" gelak tak ingt dunia...

then aku tgok lisa dah mcm nk nges, kiteorg ada lagi gelak2 time tu, tp bila tgok lisa dah diam dan mcam kena masuk wad kecemasan dah, kiteorg trus series, kpala aku mmg sakit, tp aku boleh gelak lagi, sbb aku tahan... lisa dah bgun pergi tnds, cuci kening dia, aku tolonglah, sbb rasa bersalah... dan neb boleh lagi buat lawak.....

"neb, kuat sgt ke kiteorg terhantuk, smpai berdarah kening lisa ni,"
"haah, kuat gila, boleh dgr bunyi dia... sampai nmpk drah terpancut kat nadiah lagi.. haha"

#okay, ainu yg tgah baca quran tu pun kate boleh dgr bunyi terhantuk tu... tp darah terpancut tu, mcam.............

mmg keluar kata2 kekesalan lah dri aku, seribu kemaafan aku asyek ulang je mlam tu.. then neb salahkan aku,
"tu lah, buat lagi muka mcam tu, model lah apelah... haha"

..................................................................................

esoknya, lisa cerita kat Pn. Norizah, itu pun sbb cikgu tny dia, yelah, bila dah terbalut mata tu, mana ckgu x tnya... dgn panjang lebarnya, lisa menceritakan...

alangkah terkejutnya aku bila lpas balik tu cikgu sruh pergi klinik buat x-ray,
(maaaaakkkk~ terhantuk biasa je kot)

aku menolak, x nk pergi klinik, aku pernah 2 kali je pergi klinik, dan aku x berapa berani, kut doktor lelaki, mmglah~ lagi aku x nak...

tpi kena pergi jgk, aku pergilah dgn salisa, apa2 aku tny dia je, sbb dia dah bnyk kali pergi klinik kan...

dkat klinik, doktor sruh pergi hospital pulak...
(aaiiiiiiii!!! td klinik, ni hospital...)

lagilah mane pernah.. hospital dgn aq x serasi lagilah..
tpi, abah dtg asrama bwak balm bila aku call abah ckp doktor sruh pergi hospital, terkejut jgk abah terhantuk kena pergi hospital, sbb ckgu kata takut tengkorak retak, tp abah tak sruh pergi trus, abah bagi balm, and abah kata kalau rasa pening2 baru pgi, hri tu, aku mmg pening, dan esoknya call abah, ckp pening, abah bwk pergi DEMC,

peehhh.. lawa tu, first time pergi DEMC baru, ade pemandu pelancong lagi tu, aku siap naik kereta kecil tu lagi bila ada org laki dtg dgn kereta mcm kreta golf tu nk bwk kiteorg...
dah daftar, kena doktor laki, adoiii... ni aku tak suka ni, tpi gaya doktor tu baik, dah kawin kot, boleh buat lwak lagi, nmpk ramahlah,

#cuak~ first time lelaki pegang muka... tapi sbelum dia pegang, dia mnx maaf dlu dan mnx izin, kira oklah tu, walaupun jantung aq dah mcam nak terkeluar...

rupa2 rupanya, doktor kata aku x pyah x- ray... sebaliknya, aku ni demam... teruk sgt ke aq terhantuk smpai terdemam2 ni, and doktor kata aq pening sbb suhu panas, lagi2 masa tu tgah puasa sunat,

#ooouuhhh.... mcam tuh...

aq x ambil cuti, malas, lisa dah bermaharajalela dah kat rumah...:)

dgan itu, aq kenalah telan dadah sbelum tdur.. dan slepas mkn tegahari, haih...
smpai skarang ubat tu x hbes2 lagi... ade lagi dlm bilik tu ha...

kesimpulannya, jgnlah gelak tak ingat dunia, kalau Allah kata akan terhantuk, maka terhantuklah... semoga ini memberi pengajaran kpada aku...

bila ingat semula, rasa lawak pulak... XD
Sekian, terima kasih :)

No comments:

Post a Comment